söndag 5 april 2009

Träningsvärk...

Jag och Lotta hade en kanondag i Bydalen igår. Som du kan läsa här innan så regnade det och var dimma när vi åkte hemifrån men i och med att vi bestämt oss för att vi skulle iväg trotsade vi vädret och drog upp. Tur var det, för efter någon timme sprack det upp och solen sken sedan hela dagen.
Jag åkte som sagt snowboard. Jag gillar Bydalen när jag står på min snowboard. Det är lätta backar och jag tar mig fram utan problem. Det som är bra när jag åker snowboard och Lotta åker skidor är att vi håller ungefär samma tempo. Hade jag åkt skidor i Bydalen hade backen varit slut på en minut, men nu är det ett lite större projekt i och med att jag inte behärskar snowboarden som mina skidor.
Mitt knä funkade bra, hade lindat det och visst kändes det lite men som sagt gick de bra. Funderade på det lite, undra vilket knä det är man anstränger mest, det som man har längst fram eller det som är längst bak? Mitt skadade knä är iaf där bak när jag åker, och jag tror att det är det man använder mest när man styr. Hade dock lite känning i andra knät när vi satt i bilen påväg hem. Man har ju hört att man omedvetet kompenserar upp mellan olika kroppsdelar, så det måste nog stämma.

Vi hamnade lite off-pist också:

Notera lutningen.
Det gick sådär att ta sig ner om jag ska vara ärlig. Hasade mig ner till en början, utlöste en minilavin (scary) men sen tog jag tag i saken och bestämde mig för att våga släppa på. Det resulterade i två kullerbyttor. Men sen när jag rullat ner en bit var det mindre brant och jag kunde åka vanligt. Det var roligt. Jag hade velat haft mina skidor i den situationen för att jämföra liksom hur jag hade klarat de annorlunda då...
Vädret var somsagt underbart! Väldigt varmt, solen sken och det var inge folk alls! Ganska sjukt i och med att Bydalen har en kampanj på lördagar då ett dagskort bara kostar 150. Det var nog bara dom som hade bestämt dagen innan att dom skulle upp oavsett väder som drog upp. Jag var perfekt klädd, hade Gore-Tex från topp till tå. Lånade pappas Gore-Tex byxor och har insett att jag måste investera i ett par egna. Hade underställ och fleece-tröja sen skaljacka och skalbyxor utanpå. Ibland blev det för varmt, men oftast var det lagomt.
Efter en perfekt skiddag bar det hemåt (innan stannade vi till på pizzeria Nor) Vi gjorde oss i ordning och åkte till Anders, där vi spelade spel, drack öl, spelade gitarr och sjöng, snackade och hade det mys.
Anders jobbar på Svensk Bilprovning, och vilka story's man får höra! Jag hade ett önskemål om att han skulle starta en blogg så man kan hålla sig uppdaterad även fast man huserar på Gotland. Har har ju ett sätt att berätta saker och ting, hoppas dom gör sig lika bra på en blogg som i verkligheten.. Tror kanske att det inte riktigt blir samma sak men men... Han var inte helt främmande för tanken, ska kanske ta och styra upp det åt honom. Jag misstänker att jag inte skulle vara ensam om att läsa den?
Idag har jag legat i sängen och tyckt synd om mig. Det är alltid såhär efter en dag på snowboarden. Träningsvärk ÖVERALLT...

Inga kommentarer: