onsdag 8 april 2009

Onsdag

Idag är det onsdag och det har alltså gått ungefär 50% av mitt lov.
Jag har hunnit med både Åre och Bydalen så jag är ganska nöjd hittills, men jag har endel kvar att göra innan jag lovat klart.
Vädret är ett skämt, det regnar och är über-mulet. Kolla in bilderna på pappas inlägg så fattar ni...
Sitter just nu och skriver på min brors dator. Min ville inte få kontakt med nätverket. Jobbigt. Erik för övrigt är i stan denna vecka, medvetet lämnade han datorn hemma för att få tid över till annat. (Han glömde dock taxi-böckerna hemma, han planerar att ta taxilicens)
Jag kanske också skulle satsa på en datorfri vecka... Det skulle nog göra mig gott, men frågan är om ni bloggläsare skulle uppskatta det.. Som det ser ut nu kan det nog bli en mobilfri vecka nångång snart. Min mobil är jätteglapp i laddningsporten, och den blir sämre och sämre för varje dag. Igår när jag skulle duscha tog jag med mig min MAS 100 och skulle spela lite pepp musik medans jag stod under den undermåliga strålen. Men icke, det går inte att få nån kontakt längre mellan dom.
Så när jag ska ladda mobilen är det samma grej. Alla ni som haft eller har Sony-Ericsson vet att det låter ett litet ljud för att markera att den börjar ladda telefonen. Det är ju jättedumt! Iaf om man har en glapp laddningsport. Då märker man ju nämligen inte om den slutar ha kontakt.
Kom på en ganska irriterande sak igår också, sist min mobil kronglade var det just laddningsporten som slutat fungera. Lämnade in den på El-Giganten och förväntade mig få det åtgärdat. Men icke! Dom ringde nån vecka senare och sa att den var vattenskadad och om jag ville ha tillbaka den i samma skick som den var när jag lämnade in den skulle jag betala 400:- Screw you sa jag och bad dom slänga den. (säkert nån tekniker som tog hand om den och lever gott på den än idag) Hur som helst känner jag på mig att det kommer vara samma grej nu med denhär. Dom kommer påstå att den är vattenskadad och att det är det som gjort att den inte är klockren i uttaget. Berättade detta för pappa igår kväll:
P- Bad jag dig inte köpa en vattentät mobil?
J- Jo, men det ska fan inte behövas
P- Du skulle köpt en Nokia
J- G'natt
Måste erkänna att jag blivit lite mer öppen för fenomenet gummistöveltelefon sedan en trogen Sony-Ericsson vän gått över till det finländska märket och verkar mer än nöjd över bytet.
En sak i taget, nu hoppas vi att jag kan få den lagad och slipper överväga ett mobilbyte.

2 kommentarer:

mor sa...

Oh shitt, jag som har fått en ny mobil idag......en sonyericson, med kamera!!!!

mor sa...

Jo, just det....har också smort dörrlåset som inte får smörjas läste jag sen. Har också glömt min jobbarpärm på toan på konferensstället vi va på idag. Jag som cyklat hela vägen fram o tillbaka...,så nu får jag ta bussen och hoppas på att den ligger kvar.
Vilken bra början, va?