söndag 5 april 2009

Farmor ringde

Min farmor ringde, och jag brukar ju se till att träffa henne när jag är hemma på lov, och så är planen även denna gång.
Hon funderade om vi skulle ses i stan och shoppa lite. Hon frågade om det var något jag behövde... Det första som kom upp i mitt huvud:
"En vårjacka"
Efter jag lagt på:
Mamma- Behöver du verkligen en jacka till?
Jag: Mm, det behöver jag!


Undra hur många jackor jag har.....?
1 grön Peak kappa
1 blå Tierra Gore-Tex skaljacka
1 beige Helly/Hansen regnjacka
1 röd The North Face skidjacka
1 beige The North Face softshell skidjacka (som går att sätta ihop med föregående)
1 röd Peak Gore-Tex skidjacka
1 grå Sweet Protection Gore-Tex skidjacka
1 svart Peak kappa
1 svart Patagonia jacka
Som ni ser saknas det ju en skinnjacka på denna lista, så det är väl inte så konstigt att jag vill ha en?!

4 kommentarer:

mor sa...

Tur att inte Farmor läser bloggen...

Bror Erik sa...

Akta så att inte jag kontrar med min jack-lista...

Moster Karin sa...

SÅ KLART att du behöver en jacka till! SÅ KLART!
MK

Sara sa...

Alla borde äga en skinnjacka! Så svaret är ja!