tisdag 7 april 2009

En sån dag...

För att citera Olle ur pistvakt:
"en sån dag..."
Försökte hitta de klippet på youtube men tyvärr gjorde jag inte det. Hittade däremot massa annat skoj som dethär:




P, P, P-Pistvakt i mitt hjärta.

Jo, jag och pappa har alltså hängt i Åre idag. Dagen började ungefär som dagen i Bydalen i lördags. Det var dimma och regn, snöblandat regn när man kom uppöver. Men det var bara att härda ut. Vi åkte upp på skutan och där såg man ungefär lika mycket som om man kollar ner i en mjölpåse... Vi beslutade att fly undan turisterna och dra oss ner mot Tväråvalvet. Inte mycket folk alls där, dock var sikten inte så bra i övre delen så vi beslutade att dra vidare till Stendalen.
Stendalen var the shit idag kan jag meddela. Till en början var det inge folk alls, sedan kom det ganska mycket folk. Då åkte vi ner till Olympia där vi lämnat maten och åt den. Sedan upp igen (var ju ett litet projekt i och med att det var mycket folk) När vi kom tillbaka till Stendalen var det fortfarande en hel del folk. Men det konstiga var att det aldrig var folk i backen, utan det var bara folk i kön! Vi ställde oss i kön iaf, åkte ett åk ställde oss i kön igen och när vi var i liften stannade den... Väntade ett par minuter, men den kom inte igång. Då drog vi ner och fikade. Softade i ungefär en timme, underbart när solen steker.
Jag hade med mig brädan idag men insåg ganska snabbt att den inte skulle komma fram en dag som denna. I Stendalen hade det varit underbart, men det gäller att ta sig dit och ifrån också. Jag behärskar inte dendär plankan så bra än tyvärr. Jag jobbar på det... Det är för övrigt något som jag tycker är roligt med att åka bräda, jag märker att jag utvecklas för varje gång jag tar på mig brädan. Undra om jag ens kommer ihåg när jag var dålig på att åka skidor.. hehe =)
Sen tunnades det ut med folk och vi fortsatte tills klockan var strax efter fyra.
Så tog vi oss ner med ganska mycket mjölksyra i låren.
Så bar det uppöver mina gamla hemtrakter (Åre-Björnen) Jag och pappa styrde lilla Skurt mot Copperhill Mountain Lodge. Jag åt pizza och pappa beställde en hamburgare. Det var ok, inte top notch som man kanske kunde har förväntat sig av domdär glidarna...

Kom hem, har inte gjort ett knop sen dess.
Eller jo, jag gick ut och försökte leka fotograf. Det gick sådär. Pappa var inte lika på att fota solnedgången med coola moln ovanför som jag var, så jag fick ge mig ut på expidition själv. Fattade hur man ändrade bländaren (Y) men visste inte hur jag skulle ändra slutartiden. Det var ju lite jobbigt i och med att jag faktiskt släpat med mig ett stativ ut. Fick en liten lektion när jag kom in i alla fall så nästa gång ska det bli bilder som är värda att läggas upp på bloggen. Lägger upp en iaf så förstår ni tanken..

Tänk er denhär bilden med ett mindre skevt stativ och lite längre slutartid... (det går sääkert å fixa i photoshop, men de orkar inte jag göra i alla fall!)

Pappa sitter för övrigt och filar på ett blogginlägg modell större, jag och Lars ger nog honom lite komplex när vi är ganska duktiga båda två på att uppdatera våra bloggar medan från pappas sida har det varit lite trögt på den fronten. Han har ju sådana ambitioner synd bara att inte tiden räcker till. Han har startat ännu en blogg tydligen. Räcker det inte med två klenuppdaterade bloggar?

Nu tror jag det blir dushen, sedan sängen. Är heeelt utmattad efter dagens äventyr.

G'natt som Jan-E, Sven-E och Olle ur Pistvakt skulle sagt.

Inga kommentarer: