måndag 6 april 2009

Allow me to...

...berömma mig själv
Jag har alltså varit uppe sen åtta imorse. Har gått på stan med Lisa och vi har gått fram och tillbaka fram och tillbaka på prästgatan (som är den enda gatan med affärer på). Ganska skönt egentligen att det bara finns en gata, då behöver man som inte fundera på vart man ska gå.. Eller iofs finns ju Storgatan också men dit går man bara om man ska på nån affär som ligger där. Ska man bara gliida omkring på stan är det Prästgatan som gäller i Östersund.
Vi har alltså glidit omkring, jag har köpt hörlurar, bodybutter, och ankelsockor. (ska nog ta och köpa domdär Conversen jag kikade på så jag har några skor att ha mina ankelsockor i) Vi har även fikat på Tehuset, ätit sushi på Samurai och svullat kompisglass på Domuscaféet. Dom hade för övrigt höjt priset på kompisglass, tagit bort den lilla som ett alternativ till den stora plus att caféet bytt ägare till Törners. Kompisglassugen som jag var struntade jag i faktumet att dom höjt priset och betalade 60:- för den omtalade glassen, och jag kan meddela att det var värt varenda krona. Jag har aldrig sett en så stor kompisglass någonsin. Det var mjukglass, topping, strössel och kulor överallt!! Undra om det var en tillfällighet att vi fick en stor glass eller om dom höjt priset och samtidigt ökat storleken...

Såhär såg glassen ut.
Skjutsade ut Lisa till Torvalla och följde med henne in för att se hur hon bor. Mysig lägenhet =) Sen bar det vidare till ICA i Krokom lyssnandes på Christer i P3. Det var länge sedan jag hörde det programmet. Dom har en ny tävling som heter labyrinten som var väldigt festlig att lyssna på... Hur som helst handlade jag till middag på ICA, (handlade även lunch till morgondagen då jag och pappa planerar en dag i Åres liftsystem) så kom jag hem. Kände att jag lätt hade kunnat lagt mig och däckat på soffan men icke! Jag gick ner i källarn och hämtade pärer och ställde i ordning middag. Pappa vart lite förvånad när han kom hem från sin promenad och pärerna stod i ugnen.
Sedan efter vi ätit tog jag tag i dendär jobbiga grejen som jag jämt skjuter upp. Mejlade ett förslag till min lärare, så nu väntar jag på feedback så är det bara att dra iväg till arrangörerna sedan.
När jag var klar med det gick jag och hämtade gitarren (!) Japp, det är sant, du läste rätt! Jag har gjort gitarrläxan. En gång av sex avklarade. Det är ju till och med roligt! Bara man tar sig för och kommer igång.
Tänk om man kunde gruva sig mindre och göra mer. Vilket kvalitiativ liv man skulle få.. Eller?
Nån från Falun ringde på mina fälgar också, frågade om jag kunde skicka dom.. Njaaa, svarade jag men han lovade förskottsbetalning så då var jag ju inte så svår längre... Ikväll ska vi mäta och väga fälgarna för att se vad det skulle kosta att skicka dom, han verkade inte så prutbenägen i alla fall. Kanon.
Vet ni? Det är fortfarande ljus ute, klockan är alltså halv nio! Det kan ja meddela inte händer nere på Gotland. Det är dessutom mycket ljusare i och med all snö som ligger och reflekteras.
Nu ska jag och pappa ta tag i disken har jag bestämt, sen ska vi kolla på film.. Juste, mäta fälgar också.. Jaja, de hinns nog med.

Slutsats:
Lina kräver en klapp på huvudet av varenda läsare av detta inlägg.
Tack.

4 kommentarer:

Moster Karin sa...

Klapp klapp!!
MK

mor sa...

Skaru ha både en klapp och nobelprise.....?

Sara sa...

Well done!

Anonym sa...

oj! va duktig du har varit!!! ;)
/beccy