söndag 26 april 2009

En helg i Stockholm

Jag har haft en superhelt i vår kungliga huvudstad.
Igår var jag på Fältan en sväng och shoppade en klänning. Det är egentligen inte vad jag letade efter.. Men det blir bra. Jag kan ha den både på Förbundsfesten och på skolavslutningen.
Sara kom och mötte upp mig på Fältan. Vi hade lite svårt att hitta varandra. Det spelar ingen roll hur många gånger jag har varit på Fältan, och ändå lyckas jag gå vilse varje gång. Till slut hittade vi varann. Och vi gick på systemet och handlade lite och sedan mötte vi upp Emelie och Beccy. Vi tog bussen in till stan och köpte sushi, som vi sedan avnjöt i Rolambshovsparken. Sinnessjukt gött.
Tog bussen tillbaks till stan. Bussen var proppfull. Vi hade lätt kunnat åka gratis, men både jag och Sara trängde oss in och skulle få våran stämpel. Båda blev irriterade på hur ärliga vi är.
Vi shoppade mat. Blev sjuuukt sugen på Halloumi sedan våra grannar i parken grillade just detta. Så vi ville också ha det, men det var slut på Halloumi på Vivo. Pain. Vi shoppade fetaost och blåmögelost istället. Sen köpte vi ruccola, rödlök, tomat, soltorkade tomater och grillad kyckling som vi gjorde en feeet macka av. Den var inte och leka med kan jag meddela.
På kvällen åkte vi på bio. Slumdog milloinaire. Den var sjukt bra. Dock hade dom sinnessjukt högt ljud på så ibland var man faktiskt tvungen å hålla för öronen.
Promenerade hem.
Idag har vi varit på Bergianska parken. Vi satt på Italienska terassen och mamma berättade hur hon och pappa lärde känna varandra. Haha.
Så kom vi hem, köpte nytt bröd och lite glass. (Ben & Jerry's Strawberry cheesecake) satte oss uppe på terassen och glassade.
Om två timmar ska jag möta upp Emelie på Centralen. Vill inte tillbaka just nu.

Inga kommentarer: