onsdag 29 april 2009

En dag, olik dom andra

Idag har jag suttit i en minibuss tillsammans med Riksorganisationen och vår förbundsordförande Magnus Andersson. Kl 07,20 åkte vi från centralstationen i Stockholm. Det har varit sjukt roligt. Henrik hade brännt århundradets bästa skiva, så den gick på repeat i princip hela tiden.
Några av låtarna:
Cheek to cheek med Sahara Hotnight
Pokerface med Lady Gaga
Somewhere over the rainbow/What a wonderful world med Israel Kamakiwiwo'ole
Stronger than Jesus- A Camp
Under the bridge- Red hot chili Peppers
En underbar blandning i mina öron.
Vi åkte över Ånge, av någon anledning som jag inte riktigt vet.. Men det var en rolig väg att åka, massa kurvor plus massa skog och sjöar att kika på =)
Kl tre kom vi till Östersund. Åkte först på hotellet och RO installerade sig. Sedan bar det av till expen för ett möte. Jag var tvungen att åka ifrån en sväng för att få tag på en bil.
Erik kom och hämtade mig och släppte av mig vid Hemvägen där hans 740 stod och väntade. Körde ner en sväng på stan för att uträtta två ärenden. Hade egentligen inte tid för dessa ärenden, och mäkta irriterad jag blev när jag insåg att mitt ena ärende inte gick att ro iland. Tänkte göra ett separat inlägg om det.
Kom tillbaka på expen. Vi mötade klart. Åkte på laserhallen. Vi skulle egentligen kört gocart, men den var bokad... Jag hade aldrig varit på laserhall innan, så jag tyckte att det var ok att det blev det istället.. Jag blev som ett litet barn såfort jag fick på mig västen. Fast jag kände mig som en cool James Bond. Innan vi gick in i hallen studsade jag omkring och hade mig..
Zlayer var mitt namn ;) Mitt lag förlorade fett första omgången. Jag kom tvåa inom mitt lag, så det var väl godkänt. Andra gången förlorade mitt lag med, och jag vet inte vad jag höll på med när det var den andra omgången! Sprang mest runt och svor över att jag blev träffad hela tiden.
Efter denna match blev det dags att äta. Vi åt på Jack rabbit slims. Det var en upplevelse. Jag fick inte sitta i någon av bilarna tyvärr, men vi hade matchande stolar med servetterna. Det ni! =)
Imorgon ska jag till tandläkaren. Hoppas det går bra. Tror att dom kommer att komma på att jag ska laga ett hål som jag haft dom två senaste gångerna jag varit där. Båda gångerna sa dom att hålet försvinner om jag tar tandtråd och sköljer med flourskölj.. Flourskölj kan jag glatt erkänna att jag varit en flitig användare av, men tandtråd.. Nä, inte riktigt min grej.
Irriterande om dom skulle vilja laga det nu bara för att jag får börja betala skiten själv detta år-
Nu ska jag duscha.

Inga kommentarer: