söndag 5 april 2009

Fälgar till salu

Idag har jag tagit itu med mina fälgar, fotat dom och lagt upp dom på blocket.



Det skär lite i hjärtat att göra detta men jag har inte råd å lägga på nya däck å köra med dom så det är lika bra att sälja dom, och dessutom låta dom finansiera min påställning av bilen.
Planerar även att sälja mina sänkningsfjädrar, de står längst ner på annonsen i förbigående.. Får se om nån nappar. Tror inte att jag kan få så mycket för dom...
När vi letade bland alla grejer till bilen hittade Erik dom vita sidomarkeringarna som han såg satt på bilen när jag lånade hem den för provkörning men som hade försvunnit sen när jag köpte den. Jag trodde föregående ägare hade glömt bort dom, men icke! Dom låg så fint i en påse. Nu vet jag inte om jag ska orka byta dom när jag kommer ner, eller om jag låter Erik fixa det när jag kommer hem i sommar.

Annars har jag varit på ICA i Hallen idag, burit upp en pärlåda ur källarn, hämtat projektorduk i lillstuga och beordrat pappa å rigga inne i salen för filmvisning senare ikväll. Planet Earth, eller eventuellt Wall-E...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte Anders spekulant på dom där till sin v40? =)
// Emil

Sara sa...

Snygga fälgar! Hoppas du får dom såld, eller? ; )

AndWik sa...

Näru Emil!
Min V40 ska inte pimpas, i alla fall inte med 17-tummare.
Gick dock så långt att jag köpte alu till C3ans vinterhjul.
Påfallande ofta far fjunungar med 17-tummare omkring på fälgskydd (däck) av tvivelaktigt kinesiskt ursprung. Har aldrig sett kineserna ligga i topp på nått däcktest... Lägger nog hellre mina stålar på en omgång Michelin i en normal och bekväm dimension.