torsdag 30 april 2009

Järpen

Idag har jag varit i Järpen.
Tandläkaren sa de gamla vanliga. Använd tandtråd så försvinner hålen. Ok, så eftersom min tandtråd är nere på Gotland införskaffade jag mig en ny. Fick även en trevlig överraskning. Det visade sig att Försäkringskassan betalar 300 spänn av min undersökning. Den skulle gå på 565 kr men följdaktligen fick jag betala 265 kronor. Check!
Efter mitt besök hos tandläkaren gick jag till banken och skulle uträtta ett ärende. Vem träffar jag där om inte min kära vän Anders! Hade inte planerat in att träffa honom nått nu när jag är hemma, så det var verkligen en trevlig överraskning!
Mitt ärende på banken var att hämta en check, ni vet en sån stor som man ser på tv. Hehe, det var roligt att gå med den på byn en sväng sen.
Åkte förbi Lundhags också. Dom har rea, jag är mäkta stolt över mig själv att jag inte åkte in. Eller så är jag inte stolt... Jag vill ha nya frilufts-saker, speciellt eftersom jag planerar en sjukt aktiv sommar.. Om jag hade svängt in hade det definitivt blivit några inköp, umbärliga eller oumbärliga? Jag överlever nog, men visst hade det varit festligt med en jacka till? ;)
Nu sitter jag och äter naturgodis och dricker Loka Skogsbär.. Köpte ett tolvpack 33 cl's flaskor som jag tänkte leva på i helgen. Ska packa ihop mina grejer nu och sen bär det av in till stan.

Hörrni!
Dagens låttips är Köttpolska av Hoven Droven
Min gamla gitarrlärare är det som lirar gura (Bosse Lindberg)
Sök på Hoven Droven på Spotify.
Ni som inte har fått nån invite till spotify än kan hitta en här!

Inga kommentarer: