onsdag 29 april 2009

Skivindustrin i Östersund

Var ner på stan en snabbis för att uträtta två ärenden. Ett av detta ärende var att köpa en skiva. Kommer ner på Åhlens och ser till min förskräckelse att källaren är stängd. Jahapp tänkte jag då är skivorna flyttade till nån annan avdelning. Mycket riktigt. Hittade ett stånd med skivor. Jag lovar, det fanns typ 15 kommersiella artister att välja mellan. Och skivan jag tänkte köpa råkade inte passa in under denna kommersiella kategori.
Hittade även ett stånd med "Nyheter" Och nä, det fanns inte där heller.
Frågade snubben i kassan (som för övrigt var väldigt söt) vart i hela fridens namn man skulle få tag på skivor. Han sa åt mig att beställa via internet. Jobbigt i och med att jag precis skickat iväg en beställning och tänkte inte på att köpa just denna skiva. Skulle dessutom vara praktiskt om jag kunde få tag på den medan jag var hemma, men det verkar ju helt jävla omöjligt.
Det fanns en skivaffär i Östersund, Skivhörnan. Där hade denna skiva definitivt funnits. Men inte på Åhlens. Vad hade jag väntat mig egentligen?
Är dessutom bitter eftersom jag missade hela den karusellen när Skivhörnan stängde ner och dom reade ut allting! Då hade man kunnat bli rik på skivor. =)

Åhlens får inga toast av fem möjliga.
Det konstiga är ändå att sist jag var på Åhlens kollade jag på några skivor. Dom fanns inte nu. Dom kanske överväger att lägga ner skivförsäljningen. Då skulle det inte finnas nått ställe att köpa skivor på i Östersund.
Jaja, man får väl följa den söta expiditens råd och beställa över nätet.

2 kommentarer:

lawin sa...

... eller gå över gatan och in på Hamm & Nilsson, de har funnits där sedan 1916....

Lina Lidén sa...

Wow, shit så långt tänkte jag inte! Tack Lars.