onsdag 22 april 2009

Bromsar

Att en bil kan ge så mycket lycka. Hihi... Var ute en liten liten sväng nu på kvällen för att slipa bort rosten på bromsarna som blivit under vintern. Luktade lite brännt när jag klev ur, ringde min ständige volvorådgivare, ingen fara på taket så länge jag kunde ta på fälgarna. Och det kunde jag. Fälgen höger bak var lite ljummen men annars var det lugnt.
Imorgon är det alltså besiktningsdags för min ögonsten. Haha, vad roligt att jag kallar den för vrak ena dagen när den inte gör som jag vill och idag hyllar jag den till skyarna idag eftersom den gav mig pirr i magen.
Varför ska jag jämt va så laglydig och miljömedveten när jag kör bil? Hur kul är det inte å varva upp den. Ettan till 50, tvåan till 80, trean till 100... Nu när man haft körkort i över två år tycker jag att det egentligen borde göra högerfoten lite tyngre men jag har lyckats hålla mig i skinnet alltså.
Visste ni att det inte finns nånstans på hela ön där man får köra fortare än 90? Kul.

Imorrn kl 13 är det alltså besiktning i Visby och jag ska även lämna in mitt skrälle till telefon plus att jag ska reklamera min Fjällräven-fleece jacka. Hoppas dom har en ny likadan. Fast jag behöver den ju egentligen inte förrän nästa vinter.

Det blir ett jäkla flängande fram och tillbaka nu. Åker till mitt Östersund på förbundsstämma på onsdag. Hoppas jag kan få vara lite ledig och åka hem till mor och far. Inspektera tallen som inte står på gården som den gjort i hela mitt liv. Strange... Fick ju en kallelse till undersökning på tandvården i Järpen också. Ska man?
Ska i alla fall ta med mig deklarationen och få hjälp med den har jag bestämt.

Ikväll har vi kikat på en dansk serie med bland andra Ernst Hugo Järegård. Riket hette den. Ganska läskig, lite rolig men inget för mig.

Spotify har bråkat med mig ikväll. Ville bara lyssna på min nya favoritlåt (som finns lite längre ner i ett inlägg) "Kärlekens alla färjor" med "Detektivbyrån". Nått lurt är det. När jag öppnar programmet fungerar det ibland, men ibland kommer det upp en liten ruta där det står "there's a problem with ypur soundcard" Dubbelklickar man på låten man vill lyssna på då brukar det faktiskt funka.
Ett annat återkommande problem är att den vill spela en låt, men sen när den är slut hänger sig programmet och vill inte göra något mer. Plus att när man stänger ner det då ligger det fortfarande kvar som en liten ikon i aktivitetsfältet. Kan meddela att det just nu är sju stycken gröna små spotifyikoner som ligger där och skräpar. Inte speciellt normalt.

Inga kommentarer: