lördag 11 april 2009

En dag i stan

Jag och farmor gick bet på både skinnjacka och skor.

Hittade en skinnjacka som jag blev kär i, men den fanns inte i min storlek. Bummer, så jag ska leta vidare. Helst av allt skulle jag vilja hitta just den jackan i min strl men vi får se vad som finns i Visby.

Skorna fanns inte i min storlek dom heller! Irriterande... Jackan kan man ju banta ner sig i men fötterna är svåra att få mindre alltså. Jag hade verkligen laddat för att köpa dom skorna!

Beställde skorna i alla fall från Laredoute nu när jag kom hem, hade 30% på allt där (med den rabatten blev skorna lika dyra som ordinariepriset på Stadium). Nått ska man väl få när man får irriterande mail av dom stup i kvarten. (jag har för övrigt försökt att avregistrera mitt medlemsskap just på grund av denna mailterror ett flertal gånger, men varje gång jag försökt säger dom att min mailadress inte finns i systemet. Ganska konstigt) Nu har jag beställt dom i alla fall så med lite tur får jag dom nån gång i veckan =)




Här är skorna.. Hoppas dom passar!

BTW, vi åt påskmiddag nu ikväll med farmor. Tyvärr fick kalvsteken stå kvar på spisen och skämmas. Den ser väääldigt god ut men jag har paltkoma. Blää.
För övrigt ska det erkännas att idag åt jag sill utan att tycka det var äckligt. På jul åt jag det, men då åt jag det mest för ätandets skull. Men idag, då var det gott! Dock var jag lite orutinerad när jag åt alldeles för mycket sill så det inte fick plats någon kalvstek. Hela familjen dissade steken.
En vänlig själ kom över med en tjuvskjuten rökt rådjursbog igår som vi åt på påskbordet idag. Aah, det är så sjukt gott! Ooh, tänk lite sånt ute på fjället, i solen, på skotern.

Lotta ringde och vi ska hitta på nått ikväll, men idag tar jag inte nytvättade Cittran dit iaf. Det blir V40.
Att bero på V40, nån kom och kollade på fälgar och sänkningssats idag. Tyvärr blev det inget köp, eller det är väl inte för sent men det verkade som hans far skulle finansiera kalaset och det kanske inte gick så bra...

Inga kommentarer: