måndag 13 april 2009

Igår..

Igår när jag kom hit tänkte jag verkligen skriva ett inlägg, men det blev inte så. Startade datorn men den var inte på humör för något bloggskrivande. Så jag skriver nu istället =)

Resan gick bra igår. På båten ägnade jag första timmen till att jobba. (jag väljer att säga jobba istället för att plugga för jag tycker att min uppgift som bokare handlar mer om jobb än plugg) Sen när jag var nöjd över mina formuleringar kollade jag på filmen In Bruges. Hade ingen aning om vad det var för slags film, hittade den på min externa hårddisk och jag tror jag fått den av Liv... Sjukt bra film i alla fall!
Känns alltid lika skevt att vara tillbaka dock. När vi rullade nerför backen från fårövägen och till kustparksvägen högg det till i min mage och om jag hade kört bilen kunde jag likagärna ha vänt om.. Men jag tröstar mig själv att det är såhär varje gång.

På vägen från Visby och hit diskuterade jag och Johan att ingen av oss sett något rådjur här på ön, även fast det påstås finnas. Jag undrade om det kanske var en myt... Fem minuter senare ser vi ett litet rådjur skutta på sidan av vägen. Sjukt va?

Igår på flyget kom jag och Beccy på en utveckling av ordet "check" (som jag börjat använda irriterande mycket) "crosscheck and report" is the new shit... Måste bara komma på när man ska använda detta speciella uttryck.

Gårdagen bjöd på stadsvandring i Sthlm, två öl på olkia uteserveringar. Glass på en trappa.. Mmm...

Igår när jag skulle släcka min sänglampa sträckte jag upp handen och beredde mig på en annan sorts knapp. Samma sak hände när jag sov hemma första natten. De e sjukt vad man anpassar sig fort.

Jag drömmer alltid sjukt mycket dom första nätterna jag kommer hit till Gotland. Sover otroligt dåligt, vaknar efter varje skev dröm jag har, och det blir kanske 7-10 gånger per natt..
Nu vaknade jag kl 07:58, först läste jag fel och tolkade sjuan som en etta... Jag köpte det, (konsigt i och med att det borde stå 13:58 då ju, men ni vet hur man är på mornarna)att jag hade sovit till två. Men sen kollade jag närmre på klockan och insåg vad den var. Duktigt Lina att du inte sover bort hela dagen!

Vädret är heeelt underbart idag! Jag kollade på YR's hemsida igår hur vädret skulle bli idag och det stod molnigt och tre grader. Min uppfattning av YR är att dom sällan har fel alltså, men idag är jag bara glad att dom hade fel. Solen skiner (blåkupa) och det är 13 grader. (i solen antar jag i och med att min givare bara hänger ut genom fönstret.)

Nu ska jag faktiskt ut och springa. Dock utan musik, så jag hoppas fåglarna kan underhålla mig istället. Min mobil är ju glappare än helvetesgapet, (igår höll jag säkert på i 10 minuter för att hitta ett läge då den tog emot laddning) och det går följdakligen inte att lyssna på musik genom den heller då när den är glapp. Hittade min MP3, men batteriet var borta. Har letat lite men hittar det inte. Jobbigt! Jag hatar att springa utan musik!

Inga kommentarer: