måndag 27 april 2009

Dammsugare

Jag har en grej för dammsugare.
Det hela började väl egentligen med mitt jobb som stugvärd i Årebjörnen. Som stugvärd börjar man dagen med att städa alla allmänna ytor såsom reception, lobby, trapphus, värmestugan med mera. Jag gillade att hänga i värmestugan. Där kunde man få hänga i nån timme utan att nån blev sne, för det fanns alltid så mycket att göra.
Till historien hör att i värmestugan i Björnen är det en röd heltäckningsmatta. Om en smula ligger på golvet så kan jag meddela att denna smula syns väldigt väl (även om den ligger under ett bord) Så jag hade en tvångstanke att jag var tvungen att dammsuga upp varenda liten smula. Det är faktiskt så att jag saknar det. Lyssnandes på P3, ingen annan i min värld förutom morgonpasset, min dammsugare och smulorna som skulle in i den.
Varje gång jag kliver av båten i Visby eller Nynäshamn kliar det innerligt i mina dammsugarfingrar. Det ligger smulor och annat smått och gott på den gröna heltäckningsmattan.
Finns det nått bättre att dammsuga när man har en bra dammsugare? (Dammsugaren är väldigt viktig, för om man har en dammsugare som spottar ur sig smulor är det inte ett dugg roligt att dammsuga)
För er som undrar så är Miele ett bra märke om man vill köpa dammsugare. Själv har jag en Elektrolux. Den är orange och har en räckvidd på 13 meter. Den huserar nu hos min bror i hans lägenhet. Men den är MIN! Jag fick den i födelsedagspresent av min farmor, hade egentligen ingen användning av den i och med att jag bodde hemma då, men då jag såg annonsen var jag bara tvungen att slå till. Som tur var fyllde jag år i samma veva så jag fick som sagt den av farmor. Hade haft bra erfarenhet av just den dammsugaren, Skistar hade köpt in ett parti av just denna modell så jag visste att den var bra.

Har kommit hem ordentligt från Sthlm iaf. Jag gillar att köra i mörker. Speciellt när man får ha hellyset på i princip hela vägen från Visby till Fårösund. Jag gillar min bil, och jag gillar inte att jag bestämt mig för att skiljas från den i sommar.

Inga kommentarer: