lördag 4 april 2009

Dimma och regn

Det bådar inte gott för en bra dag i backen. Vaknade till dimma och regn. Dock kollade jag vädret uppöver Bydalen och det verkar lite bättre där faktiskt. (jag försår inte hur det kan vara med ett "ä" i den länken och den fortfarande fungerar??!!)
Ska nog ringa och väcka Lotta och se vad vi ska hitta på idag. Annars är det pimpeltävling i Trångsviken. Kanske ett alternativ. Men som sagt det regn här så det är inte nice.

Igår var jag och mamma här hemma och kollade på Så ska det låta och drack vin och åt ost. Det var mysigt. Sen gick jag ut och hämtade mina snowboardkängor. Bra att jag hade tagit ut dom till kåken sen sist, så jag kunde ta ett special occation.
Stod ett bra tag och lyssnade på Indalsälvens sus, kollade upp mot himlen men inga stjärnor. Pain. Men det kommer! (intalar jag mig själv iaf)

Nu ska jag koka gröt på Gyllenhammars havregryn, hämta Östersundsposten och koka ägg. Dedu!

2 kommentarer:

mor sa...

Hallådär....öp:n tog jag in efter att jag lämnat dig på Stenmyrudden hos Lotta.
Nu är det sol och mycket fint här, snön tinar medan man tittar på (ougsterte ver). Åker snart in till Frösön och badar.

Anonym sa...

rakt nedstigande (gyllenhammars och ägg alltså..)
MK