fredag 3 april 2009

Puh!

Tur alltså.. Datorn kom på bättre tankar bara jag startade om den... Ska kanske ta tag i saken och ominstallera den nu när jag är hemma. Jag har ju haft den planen varje gång jag kommit hem på lov, men tiden brukar som inte räcka till.
Igår kom jag till Jungfrugatan 64 kl 21:30. Dom har lagt om båtturerna så den går en timme senare än innan. Det är både bra och dåligt. Om dom hade haft kvar den gamla tiden hade man inte sett solnedgången, men samtidigt är det värt att komma fram en timme tidigare till Sthlm också.
Ringde och pratade med Mamma när jag nästan var framme i Nynäshamn, frågade när ICA på Fältan stängde. Hon trodde att dom stängde redan kl 19. Vivo som ligger rakt över gatan på Jungfru stänger nio och jag var väldigt sugen på glass. Hur som helst visade det sig att moster Karin också skulle husera på Jungfrugatan över natten. Ringde henne och hon läste mina tankar och föreslog att hon skulle köpa fika och Ben & Jerrys. Jag blev överlycklig =) Nu kommer jag inte ihåg vilken smak det var på glassen, men det var nån Fairtrade. Hade aldrig smakat den förut men den vill jag rekomendera!
Idag klev jag upp kl 05:30, fick lite Nord-Lock flashbacks igår när jag ställde klockan i och med att jag brukade börja den tiden back in the days. Stod och väntade på bussen i över 10 minuter. Jobbigt. Kom på Arlanda, blev lite nervös över mina två handbagage (gitarren och datorn) men det gick bra.
När vi satt och väntade på att få flyga iväg meddelade piloten att dom upptäckt en spricka i planet som måste åtgärdas innan vi kunde lyfta. Det gick på en kvart. Sen kunde vi åka. Landade och världens bästa bror (iofs har jag bara en) hämtade mig ute på Frösön. Vi åkte in i Krokom på systemet och ICA. Såg en V40 med kromade vintrutetorkare (inte nice) och en annan med kromad bakluckeknapp (nice). Vi diskuterade även Honda Civic, och jag har efter mycket överläggande kommit fram till att jag gillar den. Den är liksom före sin tid, men ändå inte. Kan tänka mig dock att om typ fem år är den inte lika nice längre. Jag skulle vilja ha en blå. Erik frågade mig om jag kommer ihåg första bilen jag fick köra med mitt körkort (16/8 2006). "Självklart" svarade jag: V70:n. Men icke, han påminnde mig om att det var han som hämtade upp mig när jag tagit körkort, och på den tiden jobbade han på Bilbolaget. Han hade en V50 som han var ute och provkörde då, och han lät sin syster med tio minuter färskt körkort köra. Fatta vilket trubbel om nått hade hänt.
Jag saknar Eriks jobb på Bilbolaget. Jag gillade när han fick låna hem en C30 T5 som jag fick leka lite med över helgen. (Hade fått för mig att det bara var en D5, men frågade idag och det var tydligen en T5:a) Jag vill ha en sån, gärna blå, metallic.
Fick precis ett MMS av Emelie där min söta klass ritat en bild av mig och satt upp vid påskmiddagen så jag också får vara med. Hihi... På ett sätt vill jag vara där, men jag har det alldeles för skönt i min soffa.
JAG ÄR HEMMA IGEN! (Avslutar med en fet parantes som jag egentligen inte vill erkänna, men vädret här är ett skämt. Regn, 6 plus. Mitt vita guld smälter sakta bort, men det låtsas vi inte om tycker jag. Det ska bli sol över påsk i alla fall.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns glass kvar i frysen tills du ska åka tillbaka - förutsatt att din mor - godisråttan - inte har ätit upp den..
MK= moster K