tisdag 14 april 2009

Ovärt

Idag har jag i princip gått omkring på skolan som en zombie.
Pappa ringde och väckte mig imorse 20 minuter innan väckarn, jobbigt. Jag hade kunnat betala för en sovmorgon asså.. Klev upp iaf och tänkte jag kunde dra iväg alla mail.
Startade datorn och innan den blivit körduglig var klockan fett mycket och det var dags för att möta upp Emelie på parkeringen.
Jag och Emelie sölade på som fan (ingen av oss kunde förstå att klockan var 20 över åtta när vi satte oss för att äta). Slängde i oss frukosten och sen gick vi ut.. Då får vi alla ett sms om att vår lärare är hemma med sjukt barn. Pain! Sen får vi även veta att det inte blir några gitarrlektioner. Så med andra ord hade man kunnat haft sovmorgon till lunch! Ovärt!! Det värsta är ändå att även fast vi var så duktiga och gick på skolan och var där var det ingen lärare som såg att vi var där, ovärt igen.
Gick och fikade och sen blev det en liten promenad ner till havet.
Efter detta hade jag feet ångest över att jag fortfarande inte fått iväg mailen, så jag gick hem och fixade det. De tog typ 45 minuter. Sen lunch, asgod kalops.
Gick och kollade posten, deklaration, erbjudande om mastercard från Swedbank och en kallelse till folktanvården i Järpen (?!). Nu råkar det vara så att jag är hemma då när jag har tiden så det kanske är lika bra att dra dit? Men undrar varför dom skickade en kallelse? Jag menar jag är ju ändå skriven här. Strange...
Jag fick också tillbaka på skatten. Underbart! Har dock feeet ångest över deklarationen, läste dock ett anslag på ICA om att Skattemyndigheten kommer till Fårösunds bibliotek och hjälper folk att reda ut sina frågor. Lätt att jag ska dit. Då kan dom hjälpa en och dra av för reser och skit också... Dom lär ju kunna ta hand om den så man slipper åka och lämna den.
Efter detta var det dags för ensemble, och vi hade inte kommit så långt som vår lärare hade bett oss. Vi fick iaf börja utan lärare och vi började med min låt. Det gick sinnessjukt bra och det kommer bli kalas!!
Sen gick jag och Emelie på ICA, vi köpte glass. Dumle-strut. Har du inte smakat denna underbara skapelse är det synd om dig. Det är alltså en strut, med chokladöverdrag som smakar precis som dumlechokladen. Innuti är det nån knäckaktig glass och i mitten är det en stång av dumlekola. Sådär seeg och härlig. Underbart. Och längst ner när man tror att det är över liksom är det massa choklad i slutet på struten. Mmm, detta är min nya favvo-glass. Ett bra substitut till magnum doubble som tyvärr inte finns längre. Det var min favvo i många år...
Sen gick jag, Emelie och Maja på en promenad i solen. Underbart igen.
Middag, sen skulle vi kolla på Flight of the Concordes, men jag bangade i och med att mina hjältar skulle dra ut på Fårö och spana solnedgång, jag är fortfarande bitter då jag bangade sist så jag tänkte inte göra samma misstag igen.
Vi åkte ut, solen gick ner, det var underbart. Jag klättrade upp på en rauk och hängde där ett tag.

Mina solstrålar.


Sa det när vi var där ute, om vi hade varit där när jag varit liten hade jag varit all over the place. Klättrat som en apa på alla raukar. Mamma hade lätt fått spel, jag hade utmanat ödet lite till... You know the story....
Idag har jag sålt fälgarna. Plus att pappa sålde min gamla cykel häromdan. Katching. Så nu ska jag betala försäkringen på bilen, kanske ett nytt batteri och en longboard.
Carro ska sluta röka, jag tänker se till att hon klarar de =)
Nu blir det först duschen och sen sängen.

3 kommentarer:

mor sa...

Du måste ha haft en underbar dag i alla fall. Du har "underbar" i texten fem gånger....
Själv har jag varit på Fältan och kollat in Dasha, var längesen jag såg honom sist.

AndWik sa...

Jag åt också en Dumle-strut igår! Hade aldrig ätit den jag heller, 21 spänn gick den på. Är väl inte riktigt lika lyrisk som du.

mor igen sa...

Rättelse; han heter inte Dasha, utan Sacha...och va inte så underbar.