fredag 24 april 2009

En dag i Stockholm

Imorse tog jag, Emelie och Johan tidiga färjan mot Nynäshamn och för mig och Emelie var siktet inställt på Stockholm.
Efter ett jobbigt farväl av Johan bar det vidare från Nynäshamn till Stockholm.
Lagomt till lunch anlände vi till Stockholm och Beccy kom och hämtade upp oss i en Golf. Den va nice. Åkte lite på Sightseeing och sen släppte Beccy av mig på Jungfrugatan och jag gick upp till lägenheten för att ha lunchdate med mamma och moster.
Det bjöds på kycklingsoppa och det var festligt minsann.
Efter detta gick jag och moster på Fältan. Jag shoppade skavsårsplåster till mina stackars hälar som inte pallar mina nya skor. Och moster shoppade ett par nya skor. Jag kollade även på nya skor, hittade ett par jättefina ballerinaskor som jag är sugen på. Dock var strl 40 för litet och strl 41 för stort så jag vet inte hur jag ska göra..
Kollade även på lite klänningar.. Skulle behöva något nytt tills förbundsfesten nästa vecka. Hittade en jättefin på Lindex, får se om jag slår till på den imorgon.
Efter detta gick jag hem. Shoppade mango och Loka smultron/citron och nya boken av Jens Lapidus. Gick upp på solterassen och satte mig ett tag. Det var nice kan jag meddela. Efter en stund ringde Emelie och vi bestämde date på Fältan. Gick ner och shoppade lite på systemet. Köpte en mjukglass, med saltlakritsströssel sedan gick vi ner på Slussen. Satt i solen och gassade. Fett nice. När jag skulle sätta mig ner var jag sjuuukt nära på att ramla i vattnet. Det hade varit roligt. Vi hade fixat finfina CocaCola-muggar som vi satt och drack våran öl ur. Det var nice.
Efter ett skönt tag drog vi vidare upp mot söder och Medborgarplatsen. Vi hamnade på Medis för där var det inte så farligt med folk. Sigrid kom och Beccy hade med sig en vän från sitt jobb. Sjukt gött.
Åkte hem ganska tidigt. Ringde mamma och undrade om hon ville komma och möta mig när jag kom fram med tunnelbanan. Check.
Mamma kom och vi gjorde sällskap till Jungfrugatan.
En sak som ni som känner mig väl vet om. är att jag gärna rapar högt och obrydd. Gjorde även detta när jag och mamma promenerade hemåt. Mamma kommentereade och sa att "Lina, det där är inte ok, det kan finnas folk i din närhet som kan ta illa upp"
Hm, tänkte jag. Mina rapar har liksom blivit en del av mig själv. Undrar om det är dags att tagga ner...
Kom hem iaf, åt galet god Ben&Jerry glass. Dock åt jag upp alla goda nötter som var i den så nu ärr det bara glass kvar. pain.
Fick ett sms av Sigrid där det stod att hon glömt sitt fyllekäk på tunnelbanan. Typiskt henne. =)
Nu är det Kill Bill på tv. Den är bra.
Sova.

1 kommentar:

Sara sa...

Jävlar att du inte käka på greken igår då! Blondinbella var sär såg jag! ; )