fredag 19 juni 2009

Under rådande omständigheter

Jag har nu bestämt mig.
Igår ringde Lotta och frågade om vi skulle hitta på något i och med att deras utflykt till fjällen inte blev av pga dåligt väder.
Jonas var också på att hitta på nått här hemma istället för att dra ner till Hälsingland.
Följdaktligen blir vi ett trevligt gäng som ska träffas och fira midsommar.
Mamma vill att jag ska följa med till släkten på Gruvberget. Det vill jag också på ett sätt. Men ni vet.. Det går inte att vara på flera ställen samtidigt!
Jag vet i alla fall att båda alternativen för kvällen kommer att innebära trevligt umgänge, god mat m.m. så det spelar egentligen ingen roll var jag tar vägen. Men nu har jag bestämt mig för att stanna hemma i Kvitsle.
Har ett minne av att jag haft dethär valet nån gång innan. Att jag och Lotta bestämt något och sen har jag dragit till Gruvberget. Inte schysst av mig, så jag känner mig på ett sätt skyldig att stanna hemma, fast jag vill ju stanna hemma också =)

Igår blev mina fälgar klara och hämtades upp på bilverkstan där dom fått nya fina däck och blivit balanserade. Jag och bror gick ut och bytte från vinterdäck till sommardäck. Lite roligt, fick på dom innan midsommar i alla fall. =)
Vi passade även på att spola ur hjulhusen ordentligt för att förebygga rost. När slangen ändå var framme spolade jag av bilen och gnuggade lite med svampen. Vilken skönhet det blev alltså! Ojoj. Måste ta lite idolbilder med ny-fälgarna. Du kommer bli avundsjuk på min pärla.

Nu ska jag klä mig och sen åker jag och Lotta på affärn. Hörs

Inga kommentarer: