tisdag 30 juni 2009

21 år

Idag har det alltså varit min dag. Min dag då jag fyllde 21. Dehär med födelsedagar går att jämföra med julaftnar nu för tiden. När man var liten var det den bästa dagen, men nu när man är lite äldre är det inte alls särskilt speciellt.

Jag började dagen med att inte sova allt för länge (Y). Klev upp strax innan elva. Då hade jag legat i sängen ett tag och kikat ut genom fönstret och insett att det blåste ganska rejält. När jag vaknade så låg ett paket på nattduksbordet. Hade ett svagt minne av att pappa var in å grattade mig imorse när han klev upp, men han måste ju ha varit det eftersom det låg ett paket där. =)

Funderade lite på vad jag skulle göra med dagen. Eftersom det blåste och hade sig kunde ju vindsurfing vara på sin plats. Min surfinkompis nummer 1 Lotta jobbade idag, så jag visste inte riktigt hur jag skulle lösa det.
Kom iaf på den brilijanta idén å dra med bror på båt och jag själv på bräda. Sagt och gjort.



Vi åker 240 ;)


Ekipaget


En film när det går som bäst (Y)


En idolbild =)

Hur gick det med surfningen då?
Jo, tack bra! När vi drog iväg var det nästan ingen vind alls, tog mig knappt nånstans. Det gick väääldigt sakta. La ner ett tag och la mig på brädan och solade. Sweet. Det var ganska bra med en mjukstart kan man säga, då fick jag bra tid på mig att känna in brädan utan att den drar iväg. Sen helt plötsligt hände det. Det började blåsa som sjutton. Upp på brädan igen, och hej vad det gick!
Jag har kommit till insikt idag! Det handlar inte om svaghet när man ska få upp seglet, jag har alltid trott att jag är för svag för att orka. Men allt handlar om balans insåg jag idag! Och jag inbillar mig att mitt longboardande har gett mig bättre balans och nu kan jag surfa ordentligt också! =)
Måste dra ut snart igen alltså. Slår vad om att nästa gång kommer det gå åt helvete bara för att det gick bra denhär gången!


Sen kom jag hem och mamma hade gjort middag som jag fick äta själv i och med att jag skulle iväg på match. Slängde i mej maten och åkte som sagt iväg till Bleckåsen på match. Uch vilken kass match. Orkar inte prata om det ens. 1-0 förlorade vi med. Vi skulle ha vunnit så är det bara!
På vägen hem syndade jag och svängde in på OK i Mörsil. Idag är det alltså ett halvår sedan jag åt godis sist. Handlade Nya marabou sommar och Ahlgrens husvagnar. Båda är limited edition så jag tyckte det var på sin plats att käka just dessa godisar på min födelsedag.
Jag kommer att fortsätta med mitt godisförbud året ut i alla fall. Det är onödigt med godis tycker jag, men ack så gott =)


Ahlgrens husvagnar och Marabou Sommar


I husvagnspåsen hade en vit bil slunkit med. Lite komiskt, men man måste ju ha något att dra husvagnarna med. En bil på en påse med husvagnar är nog lite väl mycket för en stackars bil dock...

Den traditionsenliga tårtan också.
Nu ska jag ställa mig i duschen och sen lägga mig en stund på spikmattan som jag fick i födelsedagspresent =)

Inga kommentarer: