söndag 7 juni 2009

Home sweet home


Oviksfjällen 4/6 22:51


Ett smultronställe jag gillar


En hemlighet i skogen


Ett nyfunnet smultronställe

Äntligen hörrni, ett inlägg som inte handlar om politik. (Jag hoppas att jag inte förlorat läsare på mitt engagemang inom politiken den senaste veckan, verkar nästan så på min statistik..)
Idag har jag alltså kampanjat för Marie igen. Är glad att det är val imorgon så det kan bli avgjort nån gång.. Det har varit kanonskoj att kampanja men de ska bli skönt att gå tillbaks till vardagen. Eller ska det verkligen det kom jag att tänka på nu. Har ju egentligen ingen vardag att gå tillbaka till.. Jaja, de får bli som det blir.
Kom hem och laddade för mamma hade köpt sushi-grejer och eftersom jag utvecklat en ny sida hos mig själv nere på Gotland (sushikock) skulle jag styra upp sushi till familjen Lidén/Wiklund. Men mamma hade inte tinat nån lax, så vi bestämde att vi skulle ta sushin imorgon istället.
Blev tacos till nationaldagsmiddag här idag.
Jag och bror åkte sedan ut på utflykt. Målet var att sätta upp Maries gatupratare så folk ser den när dom åker och ska rösta imorgon. Men vi åkte lite överallt och kikade på den fina solnedgången. Hittade ett grustag (mitt nya smultronställe) som var typ huur nice som helst. Man skulle haft sig en cross alltså...
Satte upp gatuprataren och åkte hemåt men innan vi svängde in på våran väg tog vi en vända uppe i skogen också. Inga djur, men natur! Vi har ju en hemlighet här i krokarna också. Den sällsynta orkideén Guckusko finns här och som ni kan se här ovan så har den blommat ut! Det fanns bara en endaste där i år. När jag var mindre kommer jag ihåg ett år då vi räknade till 32 st! Vi skyller väl på växthuseffekten antar jag.
Kom hem och mamma hade bakat äpple/blåbärspaj. Åt den och nu har jag lagt in bilderna från dagen på datorn och sitter och bloggar.
Ska sova nu för imorgon är det en viktig dag. Vi har match mot Sveg. Som vi antagligen kommer att förlora i och med att vi ligger näst sist och dom ligger etta tror jag. Men man måste ju ge gärnet ändå!
Godnatt på er vänner och scrolla upp och kolla på bilderna igen, visst är det vackert?

1 kommentar:

Moster K sa...

Ja, det är VÄLDIGT vackert!