onsdag 3 juni 2009

Östersund idag


Vilket knepigt väder idag alltså!
Först soool, sen lite regndroppar, sen sol igen åsså massa snålblåst, sist men inte minst hagel!! För att avrunda dagen kom solen fram igen.
På stan då, joo gjorde mina ärenden. Gick in till affären där mitt presentkort gått ut och dom gick med på att jag skulle få köpa produkter för den summan, men jag skulle egentligen fått en kurs också men det gick inte tydligen! Funderar om jag ska önska mig den igen av kanske farmor i födelsedagspresent.
Rullade bort me longboarden på körskolan också. Och det var Eva som fortfarande jobbade där. Det visade sig att jag hade två körlektioner innestående i och med att jag värvat två personer. CHECK!! Sen fick jag ett inlogg så jag kan sitta här hemma och plugga teorin. CHECK!! Så det borde gå ganska smidigt ändå, ska in till stan å skriva upp och köra...
Kan ni förstå att det var tre år sedan jag skrev in mig på körskolan? Inte jag! Tänk om jag hade gjort klart MC-kortet. Var på god väg med teorin, hade kommit till fasen repition, alltså tre faser från uppskrivning. Men nu är det lika bra att göra om allting.
Gjorde klart ett gammalt test som jag påbörjat, jag vet inte när. Typ fyra frågor löd "denna fråga finns inte längre, var god markera svarsalternativ C och tryck på nästa"
Haha!

Fick underkänt på det provet, men sen började jag om på fas A och fick godkänt på det ialla fall.
Ringde Lisa och frågade om hon ville luncha med mig, och det ville hon! Vi gick och käkade sushi på busstorget, kommer inte ihåg vad den restaurangen heter. Svinigt gott var det i alla fall. Jag köpte fem bitars sushi och koreansk lunchbuffé. Mmmm!!
Veg-sushi is the shit!
Lisa och jag inne i provhytterna på Monki. man blev typ yr där inne!
Drog tillbaka upp på expen där Jonas och Andreas hade möte med Monica, det var även tårtkalas för Simba fyllde 1 år idag.
Maffig tårta men mycket god (Y)
Simba äter tårta

Kom hem, skalade pärer och tog fram lax ur frysen.
Gick ut och påbörjade kvällens projekt. Ringde pappa och frågade hur långt bort han var för jag behövde nämligen hans hjärna för att kunna slutföra projektet. Det är en sjukt bra idé. Gick in och började med fisken, bytte om och nu sitter jag i mina joggingkläder och funderar om jag ska dra ut innan maten eller vänta efter. Ska kolla tempen i fisken, den får avgöra.
Bloggar senare ikväll om vårat projekt.

Inga kommentarer: