tisdag 2 juni 2009

Fotbollsträning

Yepp, jag var iväg på träning ikväll. En till röd sak som får bli grön på min to do list denna vecka.
Vi hade en ganska chill träning med inslag av djävulskap (idioten)... För er som skolkat eller helt enkelt glömt bort hur idioten går till kan jag förklara för er:
Idioten, lika idiotiskt som det låter. På marken ligger x antal koner. Man springer till den första konen, ner med handen i marken och sen tillbaka till där man började. Ner med handen och nu springer man förbi den första konen och sätter ner handen vid den andra. Åsså kutar man heeeela vägen tillbaka till där man började och ner med handen.
Sådär håller det på tills man i princip är död.
Vi hade två omgångar med idioten, först en omgång i typ mitten av träningspasset sen avslutade vi med det också.

En annan övning som vi hade då man skulle räkna poäng, typ fem poäng om du satte bollen utan studs i vänstra hörnet, fem poäng om du kunde pricka bollen mellan två koner osv.
Första varvet fick jag 0 poäng! Roligt.
Andra varvet vann jag med 23 poäng. Roligare.
Det visar väl ungefär vilken jämn nivå jag ligger på just nu. Haha.

På slutet körde vi straffar, tre omgångar. Jag kom tvåa första, vann andra och blev kanske femma sista omgången.

Jag fuskade mig träningen igenom för jag är sååå lat! Skärpning!

Inga kommentarer: