måndag 8 juni 2009

Brödrost

Jag har haft en bra uppväxt, har bara saknat en sak. En brödrost. Eller nu när jag tänker efter kommer jag på lite andra saker typ tv-spel och fler kanaler än ettan tvåan och fyran
Men det blev folk av mig ändå. Typ.. :)

Brukar surfa in på Marrakezh och Bellme varje dag för att se om dom har något erbjudande som jag kan gilla. Dessa sidor har en vara uppe i 24 timmar och då kan man köpa denna vara till ett väldigt förnämligt pris. Bellme är Blondinbella AB's dotterbolag så det finns ofta lite märkesprylar och annat smått och gott som man kan köpa till bättre priser. Köpte bland annat mina Reebok skor där i vintras för ungefär 300 mindre än vad dom skulle ha kostat i en affär.

Marrakezh däremot är väldigt festlig om man är pryl-freak. Dom har ofta ute typ platt-tv's, kameror, diverse oumbärligt för prylgalna. Ibland har dom kartongskadade saker och dom blir det väldigt fina priser på.

Hur som helst. Dagens vara på Marrakezh är en brödrost. Inte vilken som helst! Kolla in här vettu!
Detta lär ju vara brödrosten deluxe. Undrar hur jag blivit om jag vuxit upp med en sådan.
Fick lära mig av far hur man rostar bröd. Det gör man på "grill" funktionen på ugnen. Gallret ska vara ganska högt upp och med ugnsluckan öppen.
Det spelar nämligen ingen roll om man har luckan öppen eller stängt i och med att brödet rostas av strålningen från grillslingorna och inte av värmen.
Senast för en vecka sedan fick jag försvara min käre far i denna fråga. Rostade bröd åt "after-stämma" deltagarna och fick en pik angående mitt rostande med öppen ugnslucka. Sa nått i stilen "min pappa säger att..." Låt mig sköta mitt svarade jag och öppnade ugnsluckan efter att någon stängt den.

Inga kommentarer: