måndag 1 juni 2009

Cykeltur, check!


Min runda idag

Ja, då har jag avklarat en punkt på min att göra lista för veckan.
Har inte använt min cykel något i år så jag var tvungen att rusta upp den lite. Framhjulet var helt tomt på luft och bakhjulet hade också tappat lite. Passade på att smörja kjedjan när jag ändå pysslade.
Laddade batterierna till kameran och la in ett färskt Mammas Nya Kille-avsnitt och iväg bar det.
Cyklade först ner på holmen i hopp om att man kunde smita mellan när dom lagade bron, men det var avstängt.

Vägen avstängd :(
Min plan var att ta mig ner till Dammån, men jag fick göra om planen.
Cyklade till Mörtån.

Vägen vid Mörtån

Cyklade vidare mot fågeltornet vid Mattmartjärnen. Stannade till där och kikade lite på fåglarna. Har ingen aning om vad för fåglar jag såg, men såg kanske tre olika... Träffade på Kim, som hängde där med sin klass idag.
Cyklade vidare uppför jävulsbacken "Gräftebacken". Okej, jag erkänner att jag gick uppför den sista biten. Har nog aldrig cyklat upp för den när jag tänker efter. Det finns backar också finns det Gräftebacken. Det finns ju en backe här i byn som heter "Sögårsbacken" Den är ju brant, men inte jämförbar med Gräftebacken. Kommer ihåg när jag var liten och äntligen klarade av att cykla upp för sögårsbacken!
Kom tillslut upp för djävulsbacken och fortsatte mot kyrkan.

Djävulsbacken (obs, den fortsätter bakom svängen.)
Stannade och tog en idolbild av cykeln, fortsatte ner och hem via 321:an.


Idolbild

Inga kommentarer: