söndag 7 juni 2009

Inte proffs

Nu pratar vi om diskmaskinen.
Jag tänkte att jag skulle vara duktig och packa i den i och med att jag varit ganska grisig idag med både sushistök och kladdkaks stök.
Packade i tills diskbänken var tom och maskinen var full, "Check" tänkte jag. Men icke. Vände mig om och fick syn på bordet där det stod massa grejer som också vill bo i diskmaskinen.
Jag är inte så bra på att packa diskmaskinen smart. Egentligen beror det nog bara på att jag tycker att det är tråkigt och vill att det ska gå så fort som möjligt, så jag slänger bara in alla grejor.
Pappa har kommit med tips och idéer om hur jag ska packa diskmaskinen. Varje gång nu när jag varit hemma känns det som att han kommit på nån revolutionerande packningsteknik som han måste delge eftervärlden.
"Jag har börjat sätta djuptallrikarna såhär" säger han och visar vilket smart sätt han kommit på att sätta dom på.
"och matdosorna, dom får plats om man sätter dom såhär"
Vad bra pappa, då kan ju du ta hand om disken varje dag.
Nä, kikade lite närmre i maskinen nu och insåg att om jag tar bort två bunkar och en kastrull och tar dom för hand borde resten få plats i maskinen. (Y)

Inga kommentarer: