tisdag 23 juni 2009

Oro a'la 90talet

En vän till mig har snarare 90-talets inställning till internet. Hon är väldigt konservativ var gäller att handla på nätet, är livrädd för att bli lurad.

Jag är otroligt öppen när det gäller internet och köper saker kors och tvärs utan minsta oro.

Min vän är ute efter en teknikpryl och då tipsade jag vännen om sidan "Marrakezh" (har bloggat om Marrakezh förut men för er som missade det är det en försäljningssida som säljer en vara under 24 timmar och kan på så sätt pressa priserna så det ofta är väldigt fina priser)
Hon surfade in på sidan och konstaterade:
"Men här måste man ju registrera ett konto för att kunna handla?"

Joo, det kan ju vara en fördel så dom vet vart dom ska skicka grejena och att man ka få en bekräftelse via mailen och så vidare...
Enligt mig är det väl mer regel än undantag att man måste skaffa sig ett konto på sidan man ska handla från?

Inga kommentarer: