tisdag 2 juni 2009

En tripp till Järpen

Ja, som ni kunde läsa i föregående inlägg väckte jag bror, kokade gröt åt honom och sen jagade på lite. Efter inte så länge var vi ute och mekade.
Bromsoket som kärvar


Bror smörjer upp

Sen åkte vi till Järpen för besiktning. Hade ju ombesiktning så det var bara att droppa in =)


Det hade inte kommit nått regn förrän vi stod och väntade på att få köra in. Då kom det ganska mycket regn.
Min alldeles egna besiktningsman Anders =)
Bilen gick igenom, check! Nu ska den ut på Blocket!
Sen åkte vi på Coop och jag köpte saker så jag kan göra smoothie. Det var grymt länge sen, men det är så jäääkla gott, och otroligt nyttigt. Köpte fryst mango, bananer och youghurt. Sen fanns det frysta jordgubbar hemma.
Jag ska göra en smoothie när jag kommer hem från träningen ikväll, de kommer bli mumma det (Y)
Så åkte vi på biblioteket i Järpen och förtidsröstade. Jag röstade på Centerpartiets fjärde kandidat Marie Wickberg. Hon kommer göra ett kanonjobb i Bryssel. Se till så hon hamnar där, rösta på henne du med vettja! =)
Så åkte vi vidare på turnén i Järpen. Vad kan man göra mer i Järpen då? Jo, hälsa på Eriks gymnasieskola, Fordonsgymnasiet.
Erik snackade med sin förra lärare Bengt, och jag spatserade runt och kikade på diverse saker som stod på parkeringen. Gillade denna bilen skarpt (Y)
Kom hem, Erik störtade in till That '70s Show, och jag fixade mat.
Idag blir det pyttipanna på karrén som blev över sen igår och tacofärsen som blev över i förrgår. Har skurit upp pärer, morötter och rödbetor som jag håller på att ugnssteka nu, och sen har jag stekt lök i en kastrull. Nästa steg blir att rensa karré. Inte kul, hoppas pappa kommer hem snart så jag slipper.
Vilka vuxenpoäng jag får varje dag denhär veckan alltså! (Har till och med plockat ur diskmaskinen och satt i frukostdisken idag!)

1 kommentar:

AndWik sa...

Absolut du får full vuxenpoäng för måndag och tisdag plus extrapoäng för att du drar med dig bror din.