onsdag 3 juni 2009

Inte var dag i Millesgårn

Klockan är:



Diskbänken ser ut såhär:

Det mina vänner kan jag meddela att det inte är varje dag i Millesgårn. Sa precis till pappa, jag har lagat mat och diskat tre dagar i rad. Tror aldrig jag haft så lång följetång innan. Får för mig att vara duktig ibland, men då är det nån enstaka gång. Nu har det alltså hållit i sig i tre hela dagar. Får se hur länge vi kan surfa på denhär vågen. Tills mamma kommer hem kanske? ;) Idag lagade jag i alla fall pressad potatis och ugnsstekt lax på en bädd av vitlöksfräst babyspenat. Haha, det är så roligt att leka med ord. Visst låter det godare än pärer å lax me stekt babyspenat?
Var faktiskt ute och sprang en sväng innan maten för fisken va typ 28 grader, och för er som inte vet det kan jag upplysa er om att fisk ska vara 60 grader när den är klar.
Sprang min vanliga lilla runda på 2,5 km. Det gick ganska fort ändå, tog inte tid men jag lämnade hemmet kring fem över halv och kom tillbaka vid tio i.
Var ju ganska på gång ett tag nere på Gotland, då tränade jag på gymmet, simmade och sprang varje vecka. Sprang dessutom två varv (5km). Det ska jag klara av snart här hemma också. Mitt mål med sommaren är att springa runt Brasta. Undrar hur långt det kan vara...
Vädret fortsätter växla. Nyss kom de vääärsta skuren men nu skiner solen. Bananas
Nu ska jag och pappa ut iaf och bygga. Hörs senare!

1 kommentar:

Sara sa...

Vad är det för projekt! Jag vill inte vänta längre!