torsdag 18 juni 2009

Norge, landet som Gud inte glömde

Inatt har jag samanlagt sovit kanske tre timmar.
Man fick ett set av sovsaker av NSB som är den norska motsvarigheten till SJ.
En filt, en uppblåsbar kudde, en sovmask och ett par öronproppar.
Öronpropparna använde jag inte i och med att jag hade mina in ear-lurar och lyssnade på Detektivbyrån. Ojoj vad det är bra "kolla på fin natur musik"
Reflekterade över en sak. Kvällen då jag besökte Gotland för första gången tänkte jag på en sak, vart åker dom gotländska barnen pulka på vintern? Det är ju platt precis överallt! Inatt tänkte jag tvärt om, vart åker dom norska barnen inte pulka? Vart spelar dom fotboll liksom?
Såg även framför mig ett scenario där jag hade en gård på landet i Norge och hade en Lamborghini-traktor att klättra uppför de branta lägdorna. Sweet.
Funderade lite över hur man gör när man avverkar skogen som växer uppefter bergen? Det måste ju vara ett helvete?
Som sagt sov jag inte många timmar i natt. Det var så jag ville väcka mina medpassagerare å visa vad dom gick miste om medan dom sov liksom. En gubbe bakom mig verkade va lika naturentusiastisk som jag (Y).
Provade å ta lite kort men det blir ju inte i närheten av hur det såg ut i verkligheten!
Solen går upp
Massa massa fina fjäll med snö!

Inga kommentarer: