tisdag 9 juni 2009

Roligt

Pappa ringde förut och sa att han stod på hemvägen (vägen där Erik bor) och väntade på honom. Check tänkte jag, 40 minuter tills dom kommer hem.
Pappa ringer typ 50 min senare och jag tänkte: nu undrar han om jag hämtat posten, men icke:
P-De vore bra om du börja me nån mat
J-Den står redan på bordet, vad håller ni på med egentligen?
P-Ojdå vi har inte åkt från stan än... Vi har handlat lite.. Har du några andra planer för kvällen?
J-Nä tänkte ut å springa sen men annars e jag ledig.
P-då fixar vi fälgarna ikväll.



Nu sitter jag här och äter min mat i min ensamhet. Köket ser förjävligt ut. Mitt fel. Och diskmaskinen, hur ska man veta om den bara är avspolad eller om den är körd. Allt ser rent ut förutom EN gaffel, som ser jättesmutsig ut. Kan man dra slutsatsen att denna gaffel var otroligt skitig eller har maskinen bara gått i programmet "sköljning"?
Otroligt nöjd över att jag hittade majs i frysen i alla fall. Det finns tre grönsakslådor i våran frys, letade igenom alla tre. Ingen majs. Gav upp och tänkte "pappa eller Erik kommer snart hem, jag kan be nån av dom leta reda på majsen"
Så ringde ju pappa, så om jag ville ha nån majs i min risotto skulle jag bli tvungen att leta rätt på den själv. Letade lite till i grönsakslådorna, gick vidare till ett annat fack där det mest nu för tiden ligger kyckling, men när jag var mindre hade vi bröd där. Grävde och grävde och se där... Det gula guldet. Min risotto kickade för övrigt.

Idag har jag varit i Mörsil med Lotta. Hon skulle en sväng på Thomeégårn och vi passade på att fika på Sundings. Bananas vad det är gott där. Och billigt dessutom.
Medan Lotta var inne på Thomeégårn passade jag på att åka lite longboard. Man får ju passa på när man har asfalt till sitt förfogande =)
Det var ganska tråkigt att åka där jag åkte. Fram och tillbaka utan nån backe.. Visste inte hur länge Lotta skulle bli borta.. Det finns nog annars en hel del fina backar uppöver... Men dom får jag utforska en annan gång...
Nää, om man skulle ta och..?

Inga kommentarer: