tisdag 26 maj 2009

Twitter

Här i vänstra kanten kan ni ju läsa mina Twitter-uppdateringar.
För er som inte vet vad Twitter är så lite kort kan man säga att det är en microblogg. Man upptaderar vad man gör precis för tillfället med max 140 tecken.
Jag har min Twitter kopplad hit till bloggen och till min facebook. Så när jag uppdaterar statusen på Twitter uppdateras statusen här till vänster plus min status på Facebook. Ganska impressive.. Jag har ingen aning om hur det funkar, eller jag är förvånad över att det fungerar.
Jag saknar dock massa folk på Twitter! Har bara en massa CUF-folk där saknar lite opolitiska vänner. Man kan följa kändisar om man nu tycker det är skoj.
Hur som helst höll jag på å kika på mina inställningar på Twitter och försökte klura ut om det gick att få den kopplad till msn-statusen. Hittade inte ens inställningarna, så jag har inte fått till det.
Det känns som att det inte borde gå i och med att man måste lägga till nån slags HTML-script... Nån som vet om det går?

Inga kommentarer: