lördag 2 maj 2009

Hann hem en sväng

Igår kom stämman igång ordentligt med förhandlingarna. Jag satt ombud mellan lunch och midadag, sen åkte jag hem. Hem, hem till mitt Kvitsle.
Träffade mamma och pappa en sväng sen gick jag och la mig, eftersom jag skulle upp äckligt tidigt. Vaknade 05:10 och ringde Lotta och Rudi men ingen svarade. Dom skulle hämta mig kl 05:00
Dom ringde igen kl 05:40 och då hade jag slumrat till i pappas säng med kläderna på, så jag studsade upp och sprang ut på grusgången.
På vägen in såg vi en mård. Det var lite coolt, jag har aldrig sett en mård tidigare. Det är en fördel att åka med Rudi för man kollar på allting med andra ögon. Igår spottade vi två fåglar.. Hm, kommer inte ihåg vad dom heter men det var inga vanliga iaf.
Han berättade att detdär var den andra mården han såg i sitt liv, och han är ändå ganska bevandrad då det kommer till skog och mark. Han har till exempel sett fem björnar. Jag har inte sett en enda. Det vill jag göra. Helst när jag sitter i en bil.

Nu på förmiddagen har jag och Andreas haft möte med Göteborgsgruppen om förbundsfesten. Jag ska ju som sagt vara konfrencie ikväll. Vi ska ha ett litet möte till nu och bestämma lite mer vad vi ska säga.
Jag önskar jag kunde prata jämska, men det låter bara töntigt när jag försöker. Det skulle vara coolt å vara en jämsktalande konfrencie... (btw har jag lärt mig att stava till det!)

I eftermiddag blir det till att ordna lite dekorationer, sen hem och duscha och fixa sig.

Nu kom Andreas, hörs.

3 kommentarer:

lawin sa...

Det räknas inte om man ser en björn från bilen, då kan du lika bra gå på zo...

Anonym sa...

Men HUR GICK DET PÅ FESTEN????
Du måste berätta! Moster K

Moster Karin sa...

Men kom igen nurå Lina! Hur gick det med konfrencieringen?
Moster K