söndag 31 maj 2009

Tacoproffs

I min familj är vi lite utav tacoproffs.
Vi har ätit tacos i princip varje fredag under minst tio år (shit vad man börjar bli gammal!)
Anledningen till detta tacosmissbruk är främst min bror och hans allergier som gör att tacos är bland det godaste maträtter han tål, så därför gjorde vi tacos en gång i veckan under våran uppväxt.
Jag är ännu inte less på tacos alltså, men jag tror att dom taggat ner på tacosintaget sen jag flyttade...
Vi äter tacos med pärer. Det kan nog vara ganska ovanligt, men oerhört gott. Vi råsteker klyftpotatis i ugnen som vi äter till.
Vi köper en kryddburk på Servicegruppen typ en gång per år:
Det har även hänt att vi köpt en låda med tacoskal, men det var länge sedan.
På bordet om det är en fem toast av fem tacokväll:
Tacofärs
Sallad
Tsatsiki, salsa och guacamole
Riven ost
Gurka
Tomat
Rödlök
Gröna oliver
Majs (Fryst majs som man kokar i nån minut så den blir vaaaarm, prova det!!)
Råstekta klyftpärer, stekta a'la pappa, vilket innebär att dom inte är bleka. Det har hänt några gånger att pärerna inte är klara när vi ska sätta oss till bords. Då löser vi det så att vi tar fram ett par stycken pärer bara som en liten aptitretare och låter resten bli ordentligt klara inne i ugnen. Det är sinnessjukt gott med klyftpotatis a'la pappa. =)
Ett tips också är att ha bakplåtspapper under pärerna så fastnar inte den goda ytan i plåten.
Nu kanske jag ska ta och skära lite grönsaker?

Inga kommentarer: