lördag 9 maj 2009

Spelning i Slite

Idag hade vi spelning i Slite. Lite nervöst inför vädret i och med att det var meningen att vi skulle spela utomhus.
Vaknade av att lärare Lotta ringde och väckte mig. (hon trodde nog att jag var uppe redan eftersom klockan var fem i sju och vi skulle samlas kvart över, men seg som jag är hade jag inte planerat att kliva upp på tio minuter, men när hon ringde tänkte jag att det kanske var lika bra.)
Solen sken och livet lekte.
Kom till Slite och vi riggade upp, soundcheckade och jag insåg att spela utomhus is the shit. Det blir en helt annan feeling! Grymt rolig spelning, och efteråt kom det massa små söta barn och ville ha våra autografer. Det tyckte jag var roligt, men blev dessvärre av med min Åre-penna som jag stal från mitt förra jobb på Skistar. =(
Kom hem, "hjälpte" Sigrid med matten. Haha, jag trodde mitt VG i matte B hade satt sina spår i min hjärna, men icke! Jag var helt nollställd! Fuckit! Vi la ner och rullade bort på Bungehallen för att inhandla mat.
Det blev nachogratäng. Mumsigt värre.
Kvällen fördrevs hos Sigrid med mys, häng, ölande och surrande. Trevligt!
Det började dock regna när jag skulle hem, så jag fick lämna min darling hos Sigrid.
Hoppas på sol imorrn.
Min Lotta ringde ikväll också och hon har kikat in massa sista minuten-resor som vi kan ta, vi tänkte åka i början på sommaren. Vet inte vart vi ska, spelar absolut ingen roll för mig. Bara det är sol, och helst ett land jag inte varit i tidigare..
Nu såg jag Johans fiat skymta förbi... Han har varit en sväng i Visby och hämtat Livs syster.
Nu ska det bli superskönt att sova!
Gnatt.

2 kommentarer:

Annica sa...

Lina du är kung, jag vill oxå ha din autograf ;)
Kramen

mor sa...

....men du, kom på en sak. Messa till Katti o fråga om inte hon kan fixa en ny penna...dom går på slutstäd nu så det borde funka.