torsdag 7 maj 2009

Min dröm


Undersidan


Ovansidan, lite skitig



Truckar och hjul

Den heter Lush Samba longboard.
Den är röd.
Den svänger som en gudinna.
Den rullar fort.
Den har fått fin kritik från ett proffs.
Den har inte fått mig att ramla, (än ska jag kanske tillägga.)
Jag är sjukt nöjd med den. Det är ungefär som att åka snowboard på asfalt. (Dock myyycket läskigare då man slår sig illa därann om man skulle ramla. Believe me I know)
Igår åkte jag över två gråsuggor och x antal myror. När man kör över gråsuggor låter det splash, när man åker över myror märks det inte.
Jag åkte inte över dom med flit, men på vägen mellan ella-huset och skolan är det sjukt många kryp så dom får skylla sig själv!

Måste passa på att åka så mycket det bara går nu innan jag lämnar ön. Hemma i Kvitsle finns det inte lika fina vägar att åka på. =( Dessutom har jag ingen longboard-vän än att åka med. Men jag jobbar på det =) Östersund borde dock vara en soft longboard-stad.
Idag hade vi vår första spelning. Vi har spelningar nu med våra egna låtar. Det är kul, men udda taktarter var roligare. Det var en utmaning, nu är man tillbaks på noll liksom. Jag kan inte skriva gitarrsolon och slingor som jag vill kunna. Det kommer väl.
Vi kollade på skräckis ikväll. Lite läskig var den, men jag är verkligen inte den som blir rädd för filmer...

Har äntligen tagit tag i mitt rum som såg ut som ett bombnedslag, och det har ju inte blivit bättre av att vi haft spelningar.. Hinner inte med mycket som man borde göra då.. (Blogga till exempel)
Hanna var på Debatt ikväll. Hon var bra.
Nu ska jag ringa far och betala räkningar tillsammans. (vuxenpoäng-minus, jag har inte aktiverat nån tjänst för att betala räkningar så pappa gör det åt mig och sen för jag över pengar.)

Jag ska köpa ny bil, det skär i hjärtat att lämna min darling... Ska få köpa farmors gamla 240 från 83 som gått typ 12000 och stått inomhus i största delen av sin livstid. Kommer nog inte längre få kommentaren "är det verkligen din bil?" när jag har den.

Inga kommentarer: