onsdag 27 maj 2009

Fotboll ftw

Idag var vi i stan, det spöregnade hela förmiddagen så inge longboard tyvärr.
Vi fixade material (plywoodskivor och pinnar) till valkampanjen på Fresks, annars gjorde jag inte mycket vettigt på stan. Träffade Jonas, fick köra hans bil som är automat. It's the shit, I tell you. Sweet... Fast det tar ganska lång tid att vänja sig vid. Två gånger blev det tvärnit när jag skulle försöka trampa ner kopplingen men träffade den dubbelt så breda bromspedalen istället.
Jag och Lotta var in på Resia en sväng också. Hittade en resa som lät nice. Lotta skulle kolla upp om hon skulle behöva några introdagar eller när hon skulle börja jobba. Hoppas vi bokar den allstå.

Lotta frågade om jag ville följa med på fotbollsträning ikväll. Hon hade snackat med Stigge (vår tränare) förra träningen och berättat att jag var hemma igen. Jag sa ja, bara jag kunde hitta åt alla mina grejor.
Frågade pappa häromdan om han hade sett till mina fotbollsskor när dom röjde i kåken (läs om det inlägget här). Ja, han tycktes ha sett några svarta och röda... Hmm, tänkte jag för det var nämligen mina gamla som såg ut så... Orkade inte gå ut och leta där och då utan lät det bero.
Pratade med mor, och hon sa att förhoppningsvis låg dom i nån kartong ute i Kåken. Så jag gick ut för att leta.. Tro på faan att jag hittar dom i andra kartongen jag letade i! Överst låg dom också! Check!
Då skulle jag leta reda på min mjukisdress, sporttop och linne. (detta var alla saker jag hade med mig ner till Gotland och som nu står i salen och väntar på att bli uppackat) Det var inte svårt att hitta dom heller.
Benskydd.... Här började jag med att leta på en hylla mittemot pannrummet... Nix inga där, letade i korgarna ovanför elementet i farstun, inte där heller. Sen letade jag i en låda som står på byrån i hallen där vi har hjälmar googles och dylikt. Och se där låg dom och väntade så snällt.
Fotbollstrumpor... Har en korg med kläder uppe på rummet som stått där alldeles för länge. Jag tänkte "ligger dom inte här är det kört". Men dom låg där. Typ längst upp dessutom!
Trodde jag skulle behöva leta grejer i en timme innan jag hade hittat allt men på mindre än en kvart var jag set to go!

Träningen då... Joo, de gick väl okej. Mina degdagar har dock satt sina spår. Kan inte minnas sist jag hade en kondition att skryta med dock, men back in the days... Those were the days.

Nu är jag hemma, solen har tittat fram. Fjällen har dykt upp ur dimman och speglar sig i Indalsälven. Sweet!

Imorgon ska jag leka kontorsråtta. Jag ska sitta på expen och svara i telefon och distribuera kampanjmaterial. Det ska bli kul, hoppas bara det inte är strålande sol och jag blir tvungen att sitta inne hela dagen.
Har tänkt å ta med mig saker så jag kan baka på expen imorrn också. Gifflar och bullar var det jag hade i åtanke. Mmm, jag och Jonas planerar en fisketur i Dravsjön imorgon eftermiddag/kväll å då vill man ha gofika med sig =)
Borde kanske leta rätt på mina fiskegrejer och flytväst ikväll. Dom borde ligga där jag la dom sist.

Nu sitter jag och kollar på Champions Leage finalen mellan Barcelona och Manchester United. Barca vinner, som jag trodde (Y)

2 kommentarer:

Moster K sa...

Kolla saras blogg...

Bror Erik sa...

Japp. Jag tror att automatlådor är lösningen på alla problem i hela världen. Ett litet tips: Tänk bort vänsterfoten helt. Den ska inte användas överhuvudtaget när man kör automat.