torsdag 28 maj 2009

Premiär i Östersund

Hängde ju som sagt på expen idag. Hade en väääldigt chill förmiddag. Åkte iväg och hämtade paket på posten, svarade i telefon och distribuerade lite kampanjmaterial. Öppna och bygga innehållet i paketen var också ett av mina mission på förmiddagen. Ganska chill med andra ord. Så när klockan började närma sig tre tänkte jag att jag kunde sätta igång och baka. Fick till degen ganska smidigt och skulle vänta en halvtimme på att den skulle jäsa klart. Då small det till... Tusen saker och göra, en skrivare som inte ville skriva ut på arkivpapper, folk som ringde, folk som kom och frågade saker jag inte visste... Tillslut hade jag glömt bort degen och klockan var strax över fyra.
Skulle på ICA för att ta ut pengar, så jag köpte en glass. En ny glass som jag inte provat innan. Det var nån Ice Age glass med citronsmak. Jag köpte den i hopp om att det var en citron-split för det låter väl ändå ganska nice?
Men det var en isglass, inte så gott... Men tillslut kom man ner och där fanns det vaniljglass, så out of nowhere fick glassen liv igen! Men vet ni vad som händer?

Japp, den gav upp och la sig här... Glassen hann inte vinna tillbaka mig. Den var på god väg men nu fick den skylla sig själv att den inte ville bli uppäten. Tänker inte ens ge den en chans till. Snacka om att snubbla på mållinjen allstå.
Tog jag longboarden till ICA, när jag stod i kassan fick jag syn på en grabb i kassan bredvid med en longboard. Woohoo, jag har inte sett en enda individ i hela Östersund med en longboard innan så de va ju lagomt timeat att jag såg den när jag hade min bräda. Det är uppför till ICA alltså nerför på hemvägen. Vägen är nån slags sidogata/parkering så man behöver inte oroa sig för trafik... Grabben i kassan bredvid åkte såklart samma väg som jag skulle. Men han åkte ganska sakta i och med att hans kompis gick bredvid.
Jag hade två alternativ, antingen glida förbi eller också snigla bakom. Jag valde det förstnämnda. Och som jag gled, sen när det var dags att bromsa så gjorde jag det med stiiil! (Jag satte ner hela fotsulan i marken utan å ta upp den) Sen svängde jag ut på trotoaren och bort till expen. Shit jag blev typ asnervös av å åka före honom. Knepigt. Men jag är sjukt nöjd. Hade ju varit likt mig att ramla liksom. Men icket! =) Kanske ska börja hänga mer i stan (Frösön borde vara nice också) så kanske man blir bättre på å åka när folk omkring faktiskt ser på en...



Åkte till pappas jobb, det var länge sen jag hängde där så jag gick in en sväng. Dom hade fått ett nytt fikarum. Där hade pappa hängt upp sitt Hawaiian Tropic-segel, för att dämpa ljudet. Det såg väldigt festligt ut. Jag poängterade att han fick ta hem detdär seglet snart eftersom det var stormseglet som jag brukar avnända när jag surfar. Är alldeles för svag för att palla hålla i det riktiga seglet. Pallar inte ens hålla i stormseglet ju. Men i sommar, då ska jag orka.
I ett rum bredvid det nya fikarummet hade dom en liten fotostudio. I ena hörnet stod det en stor sockerbit. Där i skulle man ta kort på saker så blev det bra ljus. Hade aldrig sett en sån innan. Man kunde gå in i den. I ett annat hörn stod det några blixtar med paraplyer. Pappa frågade om han skulle ta kort på mig i kuben. Jag tyckte vi skulle åka hem. Vi får ta de en annan gång när jag är på humör och inte är lika stressad.
Vi skulle nämligen köpa fälgar på vägen hem och sen skulle jag ut och fiska.
Köpte fälgar, lastade båten och kom iväg i ganska skaplig tid. Halv åtta kanske den var när vi hade båten i vattnet.
Vi uttrade ikväll, jag och Jonas turades om. Jonas fick tre små harrar och jag fick en stooor =)

Jag och bror. (Bror agerade kapten under hela färden, sjukt skönt =)

Nu har jag rensat och saltat dom, och dom ligger nu i kylen och väntar på att få bli rökta imorgon.. Aah. Dammådalens rök och spån is the shit om man ska röka fisk. Kom förbi imorrn ska ni få smaka. =)

Solen hade gjort sitt för idag.
Vi fiskade lite också, men inget napp där inte. Men fatta vad kung det är att uttra! 12 flugor på en gång liksom. Det är ju omöjligt att misslyckas! (fast jag har uttrat utan lycka nån gång också..) Ska jag vara ärlig är det lite roligare dock att fiska med spö. Mer spänning liksom, men samtidigt vill man ju hellre ha fisk än inte... Hmm.



Jonas övar på sin pose..

Kom hem, pappa hade hämtat min kamera som kommit till OK i Mörsil idag. Wohoo! :D Jag och pappa ska samanstråla i ett blogginlägg med nya kameran. Ni ska få se... Tänkte kolla in manualen för en gångs skull också. Brukar ni göra det när ni köper nya teknik-saker? Inte jag.


Jo, just det. I found out the hard way att det var hål i mina (läs mammas) stövlar. Skulle skjuta ut båten och gick ut i vattnet. Ganska jobbigt å börja hela turen med blöta fötter.
Det bästa med att ha tagit sig ut nu är att båten är lastad på släpvagnen så det är bara att koppla på den och dra iväg nu. Lättsamt? Check! Synd bara man måste vara två för att lasta av och på den. Jag och pappa ska ut nått snart. Det har jag bestämt!
Nu, soooova! (Klev upp halv sju ju!!)

Inga kommentarer: