torsdag 21 maj 2009

Idag kom solen

Äntligen lite sol. Som vi har längtat!
Idag steg vi upp relativt tidigt (10) och styrde kosan mot Stenugnsbageriet i Rute. Först gjorde vi ett pit-stop hos Sigrids mormor och morfar i deras sommarhus i just Rute. Det var trevligt att se hur dom hade det där. =)
Så åkte vi vidare, fikade på stenugnsbageriet. Jag fikade en morotskaka. Mums.
Vi köpte med oss varsin baugette.
Så åkte vi ut till Furillen. Vackert värre där. Passade på att ta lite idol-bilder på bilen också som jag kan använda när jag lägger ut den på Blocket. Synd att den inte var tvättad bara.
Hängde där ute ett bra tag, jag envisades med att försöka ta kort på svanich, ville ha en sån fin bild ni vet när deras halsar bildar ett hjärta. Men jag hade inte tålamod att vänta tills det blev så. tog säker 20 bilder och ingen av dom blev som jag ville.
Så kom vi hem och gjorde i ordning världens goaste mackor. På min hade jag tomat, rödlök, sallad, fetaost, olivolja, örtsalt och peppar. Det var mumsigt det!
Hängde i solen ett tag. Somnade i solen ett tag, och nu är jag här inne. Sigrid vilar på sängen och jag bloggar och glanar lite på tvn. Alfie är det på tvn nu. Det är en bra film, och Jude Law är het!
Ikväll ska vi kika på solnedgång i Gamle hamn på Fårö. Hoppas det blir nice.
Ha de!

Inga kommentarer: