söndag 31 maj 2009

After stämma dag två och tre

Igår hade vi utvärdering av stämman, vi fick skriva lappar och lägga i lådor. En låda för saker vi kunde gjort bättre, och en låda för saker vi gjorde bra.
Vi började inomhus och skrev alla lappar, läste upp dom negativa sakerna. Sen flyttade vi oss till bryggan och stekte lite medan vi läste allt vi gjorde så jääääkla bra!
Efter detta hade vi en liten gruppövning som också hade lappar i sig. Man skulle ta en lapp ur högen och sedan placera den hos någon man tyckte påståendet stämde överrens med.
Här är lapparna jag fick:
Det var kul att se vad alla tyckte om mig =)
Vi satt ute under denna övning, och alla blev mer eller mindre brända under denna övning eftersom solen låg på som attan! Igår var det bananas väder alltså! Huuur varmt som helst, knappt nån vind och blåkupa.
Sedan hade vi bokbordsövning med Jonas, och retorikövning med Hanna. Jag och Lotta skulle hålla debatt angående vilken sida man skulle smöra på mackan. Det var jättekul! Jag fick börja på att smöra på undersidan och sen när Hanna skrek "byt" så fick jag förespråka att smöra på ovansidan.
Jag är inte den som är den när det gäller att smöra mackan på nån speciell sida. Jag bryr mig helt enkelt inte. Om någon kommenterar att jag är påväg att smöra på fel sida brukar jag helt enkelt byta sida. I don't give a damn vilken sida jag smörar på.
Sedan bar det av till Mörtån där vi grillade, spelade kubb slogs med mygg och fiskade.
Maten, utsikten, livet...
Jonas fick en fulgädda, vad kunde den väga.. Strax över ett kilo kanske?
Gruppbild:
Hanna, jag, Andreas, Rudi, Lotta, Linnéa, Jonas, Karolina och Maria

När vi kom tillbaka väntade bastun på oss. Jag badade i Indalsälven. Två gånger! Bada i Maj... Inte varje år här hemma.. Det var faktiskt inte så farligt om jag ska vara ärlig. Det värsta var ju å ta sig i. Men när man väl kom upp var det lugnt.
Sen när vi kom tillbaka från tvättstugan visade jag alla bilderna från helgen so far, sen blev det sängen.
Idag har vi inte gjort så mycket vettigt mer än å packa ihop, städat och utvärderat lite.
Jag har inte gjort mycket vettigt sen jag kom hem. (Bilen står fortfarande ouppackad och det skäms jag över.) Har stekt tacofärs nu iaf, samtidigt som jag knåpade ihop dehär inlägget (Y)

Inga kommentarer: