fredag 22 maj 2009

Hinner bara tänka tanken

Jag hinner bara tänka tanken:
"nu var det länge sedan mitt Spotify kronglade"
And guess what?
Det kronglar som på beställning.

Jag hatälskar både Spotify och iTunes. Men anledningen till hatet ligger nog bakom min okära "lenovo". Den har bråkat med mig från dag ett.
Eller den är väl helt ok när den väl är igång. Men det tar typ 10 minuter innan man är up and running.
En annan sak som är jobbigt med denhär datorn är att knappen "h" inte vill fungera. Eller man måste trycka lite lite hårdare för att den ska funka.
Plus att längst ner i vänstra hörnet sitter "Fn" knappen och inte "Ctrl" Det har tagit mig lång tid at vänja mig vid.
Nä, undra vad andrahandsvärdet är på en sånhär gammal härk.
Mammas Dell sjunger iofs på sista versen. Det är roligt, ibland när man sitter vid den så dör tangentbordet. Eller inte hela, bara vissa bokstäver. Haha, hade en rolig chattsession med en vän förut på just den datorn. Otroligt nog förstod han vad jag skrev trots att typ varannan bokstav saknades.
Det kanske man skulle börja göra. bara skriva varannan bokstav, lite utmaning.

Idag har vi städat.
Jag vaknade strax innan tio och startade datorn, hittade en trevlig navigator åt far på Marrakezh, som jag tyckte att han kunde köpa så jag kunde få hans gamla. Vi surrade ett bra tag och jag öppnade en delad mapp med honom på msn så vi kan skicka bilder smidigt.
Så klev jag upp, stekte zuccini och åt vår potatissallad sen i förrgår till frukost.
Sen ringde Sigrid till sin hyresvärd och vi fick veta att han skulle komma och avsyna kl 14. Bananas! Det var bara att sätta igång.
Skura skura....
Prick 14:00 dör Bänkt upp. Vi var inte riktigt klara, men på god väg.
Han tyckte det såg bra ut. Puh. Nu har vi tagit en paus och käkat lite vårrullar. Men nu är det dags att göra det sista. Sen ska vi frakta bort tv:n och Sigrids mormor ska bjuda oss på middag ikväll. Kanon.

Nä vänner, It's time!

Inga kommentarer: