måndag 11 maj 2009

Kvällskörning

Att köra på kvällen är nog lite av min favoritsport. (tillsammans med att backa med släp) Att bara glida fram, hålla lite koll på vägkanten efter eventuella självmordsbenägna djur som kan kila upp och störa min framfart.
Jag får rätta mig själv hela tiden när jag kollar efter älg här, kollar liksom efter ögon en bit upp i diket. Men här får man hålla utkik efter rådjur, och det har jag lyckats se en gång. Det var ganska komiskt. Har berättat om det innan här på bloggen men i korta drag åkte jag och Johan och hade precis pratat om att ingen av oss hade sett ett rådjur här på ön, fem minuter senare ser vi ett skutta förbi... Haha!
Jag har grymt bra mörkerseende, och upptäcker misstänkta rörelser i buskagen långt innan till exempel min bror ser dom. (en pik till honom att skaffa glasögon)
Fick en skön kommentar av min klasskompis Melina i fredags när vi hade varit i Slite och spelat
"Man känner sig så trygg när man åker med dig, det är ungefär som att åka med en förälder" Då blev jag glad =)

Jag och Emelie stannade till på Max efter spelningen ikväll. Vi var ganska stressade i och med att dom andra inte skulle på Max, så jag låg på ganska bra på vägen hem. Sinnessjukt fort var vi hemma! Bananas!

I natt tänkte jag vara uppe och städa. Vet inte när jag ska ha tid till det annars.

Ikväll har jag addat Gudrun Schyman på fejjan. Cool.

Inga kommentarer: