lördag 30 maj 2009

After stämma dag ett

Idag påbörjade vi "After stämma" helgen. Som ni kanske redan vet så anordnade CUF Jämtland-Härjedalen årets förbundsstämma i Östersund. Som tack för hjälpen till oss själva skämmer vi bort oss under en helg, har massa skoj och utvärderar stämman.
Vi åt middag, sen spelade vi pingis, spelade kubb hade föreläsning med Emil, åt tårta och sen åkte vi ut på sightseeing runt om i byn i hopp om att få se nått djur.
Tårtan

Vi spelar kubb.
Detta är familjen Henrikssons specialgjorda kubb med trakormärken på ena sidan och bilmärken på andra.

Bilmärken:
Volvo
BMW
Audi
Saab
Ford

Traktormärken:
Case
Zetor
Ferguson
MB-Trac
Valmet
Och kungen är Mercedes. Jag tycker att Volvo skulle kunna få vara kung i och med att dom har både traktorer och bilar. Eller Lamborghini skulle passa som kung också. Om jag blir bonde ska jag lätt ha en Lamborghini-traktor. =)

Anyway, på sightseeing fick vi se två tjädrar när vi precis hade svängt upp på Malåsvägen, inget annat djur där inte...
Åkte runt Brasta och åkte upp vägen jag brukar köra när jag vill spotta djur. Åkte hela vägen upp till vändplan, vände och så bar det ner. När vi åkte förbi sista kalhygget tänkte jag i mitt stilla sinne att nu var det kört, inga djur idag. Men på lägdan lite längre ner står ett litet ungdjur. En tjurkalv som nyligen blivit avstött från sin mamma berättade Rudi.
FIck en rätt hyffsad bild på älgen.. Med ny kameran. Hade på en funktion som hette "Night Scenery" blev ganska bra:

Om jag hade kunnat ställa mig upp och gå lite närmre hade fjällen hamnat i bakgrunden. Då, mina vänner hade denna bild varit "the picture of the year"

Hörs imorgon!

1 kommentar:

Moster K sa...

Gillar din blogg. Lina!