torsdag 21 maj 2009

Gamle Hamn, Fårö

Jag och Sigrid badade alltså på Sudersand. Det var kallt, men ändå inte så kallt som jag hade trott.
Så styrde vi v40:n mot Gamle Hamn. Jag hade aldrig varit där, jag har bara sett en bild på en väldigt speciell rauk på Gotlandsbåten. Såg skylten "Gamle Hamn" förut när vi åkte förbi till de stora raukfältet lite längre norr. La ihop ett och ett och insåg att detta paradis måste undersökas.
Googlade och insåg att vi skulle lätt åka dit.

Som ni läste i föregående inlägg glömde jag kameran.
Plus att när vi kom fram till Gamle Hamn insåg jag att jag glömt min telefon i bilen. Det var bara att spurta tillbaka och hämta den. Sigrid tog upp sin telefon och tyckte vi kunde ta bilder med den.
3,2 mpx är synbart bättre än 2,0
Men dock inte lika bra som 5,0 som det är på gamm- Minoltan.
Tyckte ändå det blev helt ok bilder med telefonen eller vad säger ni?


Hej då solen, tack för idag



Bye


Jag och Sigrid

När vi åkte tillbaka hookade vi färjan precis på sekunden. Vi var ensam på den dessutom. Ganska cool.
Nu har vi ätit glass. Det var inte lika gott som jag hade velat. Var sugen på chokladglass, men vi hade bara jordgubb.

1 kommentar:

lawin sa...

http://www.kenrockwell.com/tech/notcamera.htm