onsdag 20 maj 2009

Regn och åska

Idag har det inte hänt så mkt.
Jag har kollat på två avsnitt av Big Love, annars har vi varit på Bungehallen.
Vädret idag har varit bananas! Det började helt ok, vakanade ganska tidigt i och med att rullgardinen här bredvid mig inte fungerar, solen sken in. Vände på mig och somnade om. Gick ganska bra, men nästa gång jag vaknade var det mulet.
Sen kom störtskuren. Det regnade huuuur mycket som helst! Behöver nog inte tvätta bilen längre. =)
Så när det slutat regna och solen faktiskt kikade fram tog jag brädan och Sigrid cykeln till Bungehallen.
Där händer det grejer kan jag meddela!
Idag fick man gå in genom den nya ingången, plus att man fick betala i dom nya kassorna. Igår när vi var där var det inte så, så dom har nog jobbat hela natten för å få till det. Vi frågade när allt ska vara klart. Om två veckor. Då är vi inte här.
Men i höst när vi kommer tillbaka är de klart. (Y)
När vi kom ut ur den nya utgången öste regnet ner igen och åskan var i full gång. Den var inte alls speciellt långt från oss. Jag gillar när det åskar, det gör inte Sigrid =)
Som sagt öste regnet ner då när vi skulle hem, fuck it tyckte jag och brädade hem ändå. Mina skor blev prickiga! Hur gick det till liksom?

Bokade hembiljett idag. Det var fullt på söndag, så vi åker på lördag. Funderar på å sova en natt i Sthlm innan jag drar upp norröver.
Shit, man märker verkligen att det är massa turister överallt nu. I fredags när jag skulle in å hämta telefonen fanns de typ inga parkeringar nere i hamnen, hade tur som faan och fick tag på en. Sen märkte jag på båten också! Inte mkt ledigt där inte. Hela söndag var fullbokad, men lördagsbåten hade platser på morgonen.
Längtar lite hem faktiskt.
Ska göra ett depåstopp i Uppsala också innan det bär upp till mina hemtrakter. Special delivery till Johan som glömde lite saker här.
Synd dock att varken Sara eller Kajsa är hemma, men det får bli en annan gång.

Vi har klockat Sigrids trappbelysning. Den lyser i 3 minuter och 52 sekunder. Min gissning var på 2 minuter och 30 sekunder. Där lärde man sig något

Kom på ett nytt uttryck också. Har lärt mig av Sigrid å säga "Prob" en förkortning av probably, alltså antagligen. "Praps" en förkortning av uttrycket "perhaps" alltså kanske. Ett uttryck som numer används flitigt i lägenheten här på Kronhagsvägen. Oftast blir det en följd, först säger man "prob" och sen kommer man på att det finns ett till bra uttryck "praps" så droppar man det precis efter.

Vi grillade till middag idag. Efter åskskuren sprack det faktiskt upp och vi gick ut för att grilla. Det gick sådär, engångsgrillen var inte kompis med mig. Men de gick tillslut. Gjorde väääärldens goaste potatissallad. Ah! Kom på den genialiska idén att blanda i lite creme fraiche i vinägretten. Grett! Prova det nästa gång!

Nu ska jag ut i bilen och gräva efter grejer. Sigrid ska ha ett kuvert och jag ska kika på storleken på mina jeans så moster kan importera ett par från Amerika. ;)

Ha de bra och håll tummarna för lite sol!
/Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska inte skata när det är blött ute. Kullagren pajar o det kostar runt 2 pix o skaffa nya...du har ju redan lagt ut ganska mycket pengar på den där värsting brädan, så ja....bara ett litet tips!!
//Beccy