fredag 22 maj 2009

Återupptäckande

Åh vad jag älskar att återupptäcka gamla låtar.
Fick en spellista av en vän (som för övrigt fungerade, har ju haft lite problem med spellisor och mitt Spotify) Hur som helst fanns där en låt från Creedence som heter Up around the bend. Den fick mig att söka på John Fogerty och bland dom första låtarna som kom upp var denhär:



Oh, it brings be back! Jag älskar denhär låten. Fick den av bror kommer jag ihåg, hade den som ringsignal på min förr-förra telefon. Alltså galet länge sen.
Kommer ihåg att när han började sjunga "listen to the radio" då tog röstbrevlådan över, så hade man inte hunnit svarat då var det kört.
Om man lyssnar på låten så hör man att den absolut inte är en bra ringsignal, de tar mer än 10 sekunder innan den kommer igång. På den tiden visste jag inte att man kunde klippa låtarna i iTunes.

1 kommentar:

Bror Erik sa...

Vad festligt att jag har DVDn som klippet är rippat från.:P The Long Road Home-In Concert. Live at Wiltern Theatre Los Angeles.