torsdag 12 mars 2009

Tid..

Idag har jag hela dagen gått omkring som en liten liten tidsoptimist. Det hela började när jag snoozade till 07:55. Igår snoozade jag till 07:51 och det var dittills rekord men idag sattes alltså det nya rekordet. I och med att jag och Emelie har en date kl 08:00 på parkeringen innan vi drar på frukost blev det fem intressanta minuter mellan 08:55 och 08:00
När jag kommer ut på parkeringen 08:03 ser jag till min förvåning att Emelie inte är där!? Hon brukar nämligen alltid vara i tid! Tar upp mobilen och ser ett SMS där det står att hon kommer ner 08:05. Två minuter alltså, då hade jag ju hunnit borsta tänderna!
Inte bra att börja dagen på ett sånt stressigt sätt tror jag.
Hela dagen har jag varit sjukt tidsoptimistisk. Skulle hem en sväng på lunchen, tog tillfället i akt när jag gick förbi bilen att sopa av stackarn som står där.. Gick in i lägenheten, pulade på med mitt ärende här hemma så kollade jag på klockan och vips så var den 12:34 (en minut innan vi börjar) och ella-huset ligger ungefär 400 meter bort från mitt boende, så att jag skulle bli sen var ju bara förnamnet.
Sen hade vi ljudteknik och jag sumpade allt. Skyller på min tidsoptimism igen, klippte tagningarna innan dom klingat ut ordentligt. Oops.
Tvåfika- Jag och ett gäng satt ute på altanen och glassade i solen. Satt lite för länge. Klockan var typ fem i halv när jag drog hem för att byta om till idrotten. (och vi börjar egentligen 14:20, men då är det typ ingen som är där och är ombytt.) Kom dit iaf fem över halv och dom hade knappt kommit igång så det var ju lugnt.
Vi hade HRL idag och Melina var såhär duktig:

Sen gick jag ner i gymmet, cyklade 20 minuter medan jag kollade på That '70s show, faktiskt ett avsnitt som jag inte sett. Så det var ju asbra, tiden flög iväg (inte riktigt) sen gjorde jag mitt träningsprogram och dom små vuxna va också där och lyssnade på sin skitmusik. Yey, jag ska skriva en skiva med bara untz untz och tyska oneliners. Den kommer bli fet. Köp den vettja, eller ladda ner den så slipper jag bli rik. =)

Knepigt hur en liten sak som händer på morgonen kan påverka hela dagen. Jag är verkligen inte den som brukar komma sent. Hyser ett visst agg mot folk som inte kan hålla tider, och jag försöker verkligen hålla dom tider jag lovat. Men idag totalsket jag i den tanken. Knepigt! Nu ska jag packa klart.

Imorrn bär det av mot Sthlm. De ska bli nice å komma härifrån en stund..

1 kommentar:

Melina Staflin sa...

Jag lär ju vara det snyggaste som kommit med på film!! :D