tisdag 31 mars 2009

Mitt lilla anteckningsblock

Mitt anteckningsblock har försvunnit! Trodde det låg i gitarrfodralet men inte det.
Jag måste ha det för att kunna ta itu med det som jag borde ta itu med.
Bummer.
Måste kanske leta lite nogrannare? Vore ju bra om jag hittade det tills imorgon iaf, eller så lånar jag Emelies anteckningar..

Pratade med pappa, försökte få honom att ta ledigt hela veckan så vi kan hänga. Han skulle kolla om det gick. Hoppas hoppas! Pratade om en tur upp till Brastatjänna, de skulle va mysigt å leva lite friluftsliv som omväxling.

Blir lite smått orolig, alla snackar om sin skatteåterbäring... Var får man reda på det? Skickas det inte till sin folkbokförda adress? För jag har då inte fått någon hit... Är det på deklarationen man läser det? Frågade pappa om deklarationen har kommit, han visste inte. Posthanteringen hemma är inte känd för att vara organiserad om man säger så... Men deklarationen borde väl också komma hit? Jag vill ta med den hem så pappa kan kolla på det och hjälpa mig.
Jag hatar att deklarera!
Det är alltid jag som får sitta och slita mig i håret och skriva i alltihopa. Sen glider Erik förbi på ett bananskal och skriver av mina siffror (eftersom vi alltid har lika siffror syskon emellan...)

Ikväll är jag öppen för förslag...?

2 kommentarer:

mor sa...

Eftersom du är skriven på Gotland nu så kommer din deklaration dit. Hit hem kommer i princip bara posten från Moncia på Centern (lättsamt för oss).

Sara sa...

Är det inte bara gå in på internet och godkänna fanskapet och få pengar? har jag missat nått?