torsdag 26 mars 2009

Reflexer och avlopp

Igår när jag och Emelie skulle gå till frukosten halkade hon till och ramlade nästan. Jag har ganska snabba reflexer och lyckades faktiskt ta tag i henne innan det hände en olycka.
Slutsats:
Jag är en bra vän att gå bredvid om det är halt. =)

Pappa har bloggat om Påskmust. Jag är übersugen! Jag blir fett besviken om den är slut när jag kommer hem. (kan lova att den kommer att ta slut när jag är hemma i alla fall.)

Igår städade jag och Carro. Ingen jättenoga städning som vi har gjort nån gång. Sist vi gjorde en sån jättenoga städning passade jag på att rensa avloppet i duschen. Jag är inte så kräsen av mig och tycker inte sånt är speciellt äckligt. Efter en säsong i Åre som stugvärd har man fått se det mesta:


Här är "lite" avloppsrens som Frida hittade i en golvbrunn nånstans i Illern tror jag om jag inte minns fel... Frech.
Sist jag rensade golvbrunnen här (eller jag har bara gjort det en gång) så kommer Carro in i badrummet:
C- Vad gör du?
L- Rensar avloppet.
C- Fan va äckligt
L- Äh, de e inte så farligt
C (kommer lite närmre)- Faan, luktar det också?

Inga kommentarer: