måndag 16 mars 2009

Mobilnamn

Jag, Carro och Felix diskuterade vad vi heter på varandras telefoner. Jag har ganska tråkiga namn på min telefon. Jag har som filosofi att om jag inte känner till någon kontakts efternamn behöver dom inte ligga och ta plats i min telefonbok. Så Caroline och Felix heter följdaktligen då "Caroline Oskarson" och "Felix Nordin".
I Carolines telefonbok hette jag "Kombo-Lina" och i Felix telefonbok hette jag "Lina" Nu har jag predikat hur smidigt det är med för och efternamn och nu heter jag "Lina Lidén" i både Carros och Felix telefonbok.
Carro och Felix ligger i min säng nu och klurar på efternamn för att göra sina telefonböcker kompletta.
Carros kommentar när hon va klar:
"Fan va seriös mobil man fick helt plötsligt då!"

Vad heter jag i din telefonbok?

8 kommentarer:

AndWik sa...

Lina Lidén såklart...
Tror faktiskt att jag i min telefonbok bara har ett nanm utan efternamn, men sen har man ju ett antal firmanmn som bara går till en växel. Att ingen har uppfunnit en typ 10 i topplista i tefonen, dvs de kontakter jag använder supermest. Jag har också börjat med att lägga in boställen typ "Hem" och "Stavris" eftersom det inte blir nån nummerpres om man har samma nummer inlagt flera gånger på olika personer.
/aw

Anonym sa...

tro det eller ej! men du heter lina lidén på min telefon :)

Sara sa...

Lina. Känner ju bara en Lina. Och skulle jag lära känna en till får hon stå med efternamn istället ;)

Lina Lidén sa...

Om jag inte minns fel heter jag på mammas mobil nått i stilen med "Laina" Bara så jag ska hamna först upp på listan på L.
Pappa, varför fick inte Hem 02 fortsätta heta de? Du döpte ju om den till "Kvitsle 351" Har inte ändrat tillbaka, men kommer inte ihåg vad du hade för tanke bakom namnbytet...

Anonym sa...

Du heter Lina Lidén på min. Jag resonerar ungefär som dig, att om jag inte vet personens efternamn, så känner jag inte denne så väl att jag behöver ha dennes nummer. Jag har de flesta skrivna med efternamn. Tog faktiskt en räd nu och rensade upp lite.

Lina Lidén sa...

Jo, visst är det så kära bror. Du fick heta "Bror Erik" på min telefon ett tag, om nått skulle hända mej ville jag att folk kunde hitta min mamma, pappa och bror i telefonboken. Nu har jag döpt om dig till Erik Lidén.
Har för övrigt inget ICE (in case of emegency) nummer inlagt längre. Hade det förut, men har tagit bort det. Bör man kanske ha det?

Melina Staflin sa...

Du heter Lina Ella på min faktiskt! Ifall du har med mitt efternamn i din mobil ber jag dej ändra det till Casarhagi De Luxe, tack! :)

Anonym sa...

Hos mig heter du Lina Lidén. Kort och gott.
Moster